10 ایده بسته بندی شال و روسری؛ راهی برای پیشی گرفتن از رقبا






10 ایده بسته بندی شال و روسری؛ از محافظت تا برندسازی

 

 

دیگر از دوران چاپ بسته‌بندی آن هم فقط برای محافظت از محصول عبور کرده‌ایم. در حال حاضر جعبه‌ها به یک عامل اساسی در بازاریابی برند تبدیل شده‌اند. هنر، دانش و کارایی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بسته‌بندی‌هایی مخاطب‌پسند پدید بیاید. اگر برای یافتن بهترین ایده بسته‌بندی سردرگم شده‌اید خواندن این مطلب مناسب شما خواهد بود. در کنار ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین ایده بسته‌ بندی شال و روسری آگاه کنیم.

 

بسته‌بندی محصول؛ ابزاری قدرتمند در مسیر برندسازی

شال و روسری اجناسی بسیار ظریف هستند که باید به‌خوبی از آن‌ها نگه‌داری شود. برای همین بسته‌بندی‌ها می‌توانند از آن‌ها در برابر پارگی و... محافظت کنند. از طرف دیگر در دنیای مدرن امروز بسته‌بندی جایگاه بسیار ویژه‌ای در معرفی هویت برند پیدا کرده است. با طراحی جعبه‌هایی خلاقانه می‌توانید در میان رقبای خود متمایز شوید. همچنین تصویری حرفه‌ای از کسب‌وکار خود به‌نمایش بگذارید. البته به‌شرطی که برای طراحی بسته‌بندی ایده‌هایی مخاطب‌پسند را در نظر گرفته باشید. از دیگر مزایا بسته‌بندی شال و روسری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری برند در ذهن مشتری
  • امکان حمل‌ونقل آسان محصول
  • افزایش برندآگاهی
  • تقویت هویت برند

 

10 ایده بسته بندی شال و روسری

جعبه محصول یکی از مهم‌ترین عناصری است که در افزایش جلب رضایت مشتری و فروش آن نقش دارد. به همین دلیل برای طراحی آن باید وقت بگذارید و از ایده‌های جذاب استفاده کنید. در این بخش می‌خواهیم شما را با 10 ایده بسیار  جذاب برای طراحی بسته‌بندی روسری و شال آشنا کنیم. موارد زیر می‌توانند الهام‌بخش شما در طراحی یک بسته‌بندی خاص و کاربردی شوند.

 

 

 

1.     بسته‌بندی مینیمال؛ ترکیبی پیچیده از سادگی

اگر می‌خواهید بسته‌بندی مانند شال و روسری لطیف و زیبا به‌نظر برسد؛ طرح‌های مینیمال مناسب شما خواهند بود. در این نوع بسته‌بندی با حذف طرح‌های اضافه یک سادگی بی‌نظیر را به ظاهر جعبه هدیه می‌دهید. در رویکرد مینیمال شلوغی و آشفتگی هیچ جایی ندارد. در عوض سادگی با هنر ترکیب می‌شود و طرحی فوق‌العاده پدید می‌آید. بسته‌بندی‌های مینیمال با زیبایی خود ابتدا چشم و سپس احساس مشتری را درگیر محصول می‌کند. قرار دادن شال و روسری‌هایی خوش‌طرح در چنین جعبه‌هایی به جذابیت آن‌ها اضافه خواهد کرد.

 

 

 

2.     بسته‌بندی لوکس؛ شکوه و لطافت در یک قاب

نمی‌شود که روسری‌های ابریشمی و گران‌بها در یک بسته‌بندی بی‌کیفیت و ساده به مشتری‌های خاص شما ارائه شود. شال و روسری‌های فاخر به بسته‌بندی‌هایی لوکس و بی‌نظیر احتیاج دارند. چنین جعبه‌هایی از محتویات درون خود مانند یک گوهر گران‌بها محافظت می‌کنند. با استفاده از بسته‌بندی‌های خاص، اعتبار و ارزش برند خود را نزد مشتری افزایش خواهید داد. از طرفی مشتری با دریافت آن احساس خاص‌ بودن خواهد کرد و رضایت او از خرید بیشتر می‌شود. استفاده از جعبه‌های لوکس یک راه عالی برای افزایش جذابیت محصول به حساب می‌آید.

 

 

 

3.     بسته‌بندی کشویی؛ لذت جعبه‌گشایی

جعبه‌های کشویی یکی از محبوب‌ترین بسته‌بندی‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید متناسب با ابعاد روسری چنین جعبه‌هایی را تولید کنید. این نوع بسته‌بندی از شال و روسری به‌خوبی محافظت می‌کند. از طرفی شیوه بازکردن آن احساسات خوبی را به مشتری القا خواهد کرد. از آنجا که هنگام تازدن شال و روسری، در ابعاد کوچک‌تری قرار می‌گیرند می‌توانید یک جعبه جمع‌وجور تولید کنید. بسته‌بندی‌های کشویی لذت‌ جعبه‌گشایی را برای مشتری افزایش می‌دهند.

 

 

 

4.     بسته‌بندی پنجره‌دار؛ تصویرسازی خلاقانه

روسری را درون و بیرون بسته‌بندی قرار دهید. می‌پرسید چگونه؟ پاسخ ساده است؛ باید از جعبه‌های پنجره‌دار استفاده کنید. روی این نوع بسته‌بندی یک فضای شفاف قرار می‌گیرد که شال و روسری را به‌نمایش می‌گذارد. این جعبه‌ها یک فرصت عالی به شما می‌دهند  تا ایده‌های خلاقانه خود را اجرا کنید. شما می‌توانید روی جعبه تصاویری را خلق و طرح شال را نیز به بخشی از آن تبدیل کنید. برای مثال بخش پنجره‌دار بسته‌بندی را به شکل یک پروانه درآورید. بال‌های پروانه نقش و نگار روسری را به خود خواهند گرفت. این ایده خلاقانه توجه مشتری را به برند بیشتر می‌کند.

 

 

 

5.     دعوت از عناصر فرهنگی در بسته‌بندی

بسیاری از افراد در مناسبت‌های خاص، روسری و شال را به دیگران هدیه می‌دهند. شما می‌توانید از این مناسبت‌ها الهام بگیرید و بسته‌بندی‌هایی جذاب را ارائه دهید. یلدا و نوروز یکی از مناسبت‌های باستانی و بسیار مهم در فرهنگ ایران است. قبل از فرارسیدن این ایام می‌توانید بسته‌بندی‌هایی با تم یلدایی یا نوروزی تولید کنید. این موضوع حس‌وحال خوبی را در افراد ایجاد می‌کند. از طرفی به یک گزینه عالی برای هدیه یا عیدی دادن نیز تبدیل می‌شوند.

 

6.     اشکال هندسی در خدمت زیبایی بسته‌بندی

همواره روسری با فرم سه‌گوش خود در ذهن مخاطب تداعی می‌شود. نظر شما چیست که از این فرم برای تولید بسته‌بندی استفاده کنیم؟ آن‌ها را می‌توان در ابعاد مختلف تولید کرد. همچنین بسته‌بندی سه‌گوش یک گزینه عالی برای مینی اسکارف نیز محسوب می‌شود. تناسب فرم محصول و بسته‌بندی یک امتیاز ویژه برای شما محسوب می‌شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این نوع جعبه را به‌صورت پنجره‌دار نیز تولید کنید.

 

 

 

7.     گره‌زدن هنر و مهارت به خلاقیت

برای اینکه در میان رقبای خود بدرخشید احتیاج دارید که متفاوت عمل کنید. پس با عبور از طرح‌های کلیشه‌ای دست به خلق بسته‌بندی‌هایی متفاوت و بدیع بزنید. جعبه‌های خلاقانه و متفاوت در ذهن مشتری ماندگار می‌شوند. از طرفی تصاویر چنین جعبه‌های به‌سرعت در فضای مجازی منتشر خواهند شد. تفاوت‌های خلاقانه و هوشمندانه توجه و نگاه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. وقتی محصول در یک بسته‌بندی خلاقانه قرار می‌گیرد تمایل مشتری به خرید آن افزایش خواهد یافت. این یک فرصت عالی برای بیشترشدن فروش کسب‌وکار محسوب می‌شود.

 

 

 

8.     استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها

رنگ‌ها یک عامل فوق‌العاده مهم در جذب مشتری محسوب می‌شوند. با استفاده از یک پالت رنگی خاص، طرح‌هایی خلاقانه و بدیع ایجاد کنید. استفاده از رنگ‌های سازمانی نیز ایده خوبی خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود که مشتری بلافاصله پس از مشاهده چنین رنگی، برند شما در ذهن او یادآوری شود. با انتخاب پالت رنگی محدود اما جذاب، بسته‌بندی شال را با جذابیت بیشتری به‌نمایش بگذارید.

 

 

 

9.     نقش‌ونگار روسری؛ منبع الهام طراحی

کمی به طرح و نقش روسری یا شال نگاه کنید و آن را منبع الهام خود قرار دهید. بسیار عالی می‌شود اگر از طرح آن‌ها روی بسته‌بندی استفاده کنید.  نقش‌ونگار زیبای روسری وقتی روی بسته‌بندی استفاده می‌شود جذابیت آن را افزایش می‌دهد. شباهت بسته‌بندی با طرح روی شال، مشتری را نیز غافلگیر خواهد کرد. همچنین طرحی بدیع پدید می‌آورد که سبب افزایش رضایت مشتری از خرید خود خواهد شد.

 

 

 

10.  بسته‌بندی بالشتی

یکی از رایج‌ترین انواع بسته‌بندی روسری و شال استفاده جعبه‌های بالشتی است. این نوع بسته‌بندی دارای جنبه‌های زیبایی‌شناسی مخصوص به خود است. همچنین گزینه‌ای مناسب برای محصولات پارچه‌ای نیز محسوب می‌شود. جعبه‌های بالشتی از جنس مقوا تولید می‌شوند و امکان چاپ آن‌ها در ابعاد مختلف وجود دارد. این نوع بسته‌بندی مانند یک محفظه محکم از شال و روسری‌های برند شما محافظت خواهد کرد.

 




بسته‌بندی محصول؛ یک بازاریاب قدرتمند

بسته‌بندی چیزی فراتر از محافظت از محصول است. به‌وسیله جعبه می‌توانید تصویری حرفه‌ای و قدرتمند از برند خود به‌نمایش بگذارید. قبل از سرکردن شال، ابتدا مشتری با جعبه آن مواجه می‌شود. در نتیجه بسته‌بندی می‌تواند پیشاپیش یک قضاوت مثبت را نسبت به برند و محصول در ذهن مشتری ایجاد کند. به‌وسیله آن می‌توان شال و روسری را نزد دیگران تبلیغ و افراد را مجذوب به خرید آن کنید. هرچه بسته‌بندی جذاب و باکیفیت طراحی شود، برند شما بیشتر در معرض شناخته‌شدن قرار می‌گیرد.

 

 

 

امروزه بخشی از فرآیند تبلیغات از مسیر شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین می‌گذرد. این یک فرصت فوق‌العاده برای دیده‌شدن برند شما است. نه فقط بازگشایی یک حساب کاربری و فعالیت در آن که چاپ همین جعبه‌ها نیز می‌تواند شما را به شهرت برساند. بسیاری از مشتری‌ها پس از روبه‌روشدن با بسته‌بندی‌های جذاب، تصاویر آن را درون فضای مجازی منتشر و از برند شما یاد می‌کنند. این موضوع تاثیر فوق‌العاده زیادی بر تبلیغات برند و افزایش شهرت شما خواهد داشت.

 

 

 

قبل از طراحی بسته‌بندی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

طراحی بسته‌بندی به‌منزله ترکیب دانش و هنر است. به ایده‌ها باید پروبال بدهید و آن‌ها را مورد آزمون و خطا قرار دهید. قبل از عملی‌کردن ایده‌های ناب خود ابتدا باید بر اصول طراحی مسلط باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا بسته‌بندی‌هایی فوق‌العاده برای شال و روسری طراحی کنید. یک مجموعه چاپ حرفه‌ای متخصص می‌تواند تمام این وظایف را به‌عهده بگیرد و جذاب‌ترین بسته‌بندی را به شما ارائه دهد. با این حال در ادامه چند نکته مهم که هنگام طراحی بسته‌بندی شال باید به آن‌ها توجه کنید را با شما در میان می‌گذاریم.

 

 

 

·       به اهداف زیست‌محیطی پایبند باشید

امروزه کمپین‌های مختلفی برای حفاظت از محیط زیست تشکیل شده است. بسیاری از برندهای مطرح جهان در بسته‌بندی‌های خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند تا سازگار با محیط زیست شوند. مردم نسبت به این مسئله حساسیت بسیار زیادی نشان می‌دهند. بسیاری از آن‌ها به‌راحتی خرید از برندهایی که به این اصل پایبند نیستند را تحریم می‌کنند. شما نیز باید این مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرید و بسته‌بندی‌هایی قابل بازیافت تهیه کنید. با این کار تعهد خود را به مشتری نشان خواهید داد. در نتیجه احتمال افزایش محبوبیت برند شما بالاتر خواهد رفت.

 

·       گرافیک بازی را عوض می‌کند

همواره به‌یاد داشته باشید که بسته‌بندی بخش مهمی از بازاریابی برند شما محسوب می‌شود. پس باید به حرفه‌ای و زیبا‌ترین شکل ممکن طراحی شوند تا تصویر آن تا مدت‌ها در خاطر مشتری باقی بماند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از طرح‌های گرافیکی جذاب و خیره‌کننده استفاده کنید. همچنین برای درج مشخصات برند روی جعبه باید از فونت‌های خاص، زیبا و بسیار خوانا باید استفاده شود. طرح‌های گرافیکی چشم‌نواز و تایپوگرافی حرفه‌ای و زیبا، بسته‌بندی‌هایی تاثیرگذار را برای شما به ارمغان می‌آورند. با طرح‌های گرافیکی ویژه می‌توانید برای برند خود داستان‌سرایی نیز کنید.

 

·       بهترین مواد بسته‌بندی را انتخاب کنید

برای عملی‌شدن ایده بسته‌ بندی شال و روسری ابتدا باید به فکر استفاده از یک جنس مرغوب باشید. مواد باکیفیت بسته‌بندی‌هایی محکم به شما ارائه می‌دهند که از محصول به‌خوبی محافظت می‌کنند. از طرفی قدرت بالای چاپ آن‌ها امکان ثبت طرح‌های گرافیکی ویژه‌ای را نیز پدید خواهد آورد. تصور کنید مشتری پس از پرداخت هزینه، شال یا روسری را در بسته‌بندی‌هایی بسیار بی‌کیفیت دریافت کند. بدون شک این موضوع سبب کاهش اعتماد مشتری به شما می‌شود. از طرفی نشان‌دهنده این است که نه‌تنها برای محصولات خود بلکه برای مشتری نیز ارزش قائل نیستید.

 

·       هویت برند را به نمایش بگذارید

مشتری‌های آنلاین قبل از بازکردن جعبه و استفاده از شال، ابتدا با بسته‌بندی آن روبه‌رو می‌شوند. این یک فرصت شگفت‌انگیز است تا به ذهن و قلب او نفوذ کنید. یک بسته‌بندی با طراحی جذاب اما بی‌هویت نمی‌تواند تاثیر پایداری روی مشتری بگذارد. لازم است روی جعبه‌ها نام و لوگو برند درج شود. این موضوع باعث می‌شود که مشتری با هویت برند شما آشنا شود و تصویر جعبه و نوشته‌های روی آن در ذهن او ثبت شود. برای جذاب‌ترشدن بسته‌بندی شال و روسری می‌توانید از طلاکوبی، نقره‌کوبی و... استفاده کنید.

 

 

 

چرا باید از بسته‌بندی‌های مقوایی استفاده کنید؟

اولین دلیل آن انعطاف‌پذیری مقواها است. برای به واقعیت پیوستن ایده‌های شما باید از جنسی استفاده کنید که به‌راحتی در اشکال مختلف چاپ می‌شوند. مقوا یک انتخاب عالی برای این موضوع خواهد بود. از طرفی بسیاری از آن‌ها سازگار با محیط زیست هستند و به‌راحتی بازیافت می‌شوند. همچنین از قدرت چاپی بسیار بالایی نیز برخوردارند. مقواها را می‌توان در رنگ و ابعاد مختلف تولید کرد. از طرفی بسیار سبک‌وزن هستند و از نظر حمل‌ونقل گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آیند. از دیگر ویژگی‌های بسته‌بندی‌های مقوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • مقاومت بسیار بالا
  • ماندگاری طولانی
  • دارای جنبه زیبا‌یی‌شناسی
  • امکان خلق بسته‌بندی‌های خلاقانه
  • موثر در کاهش هزینه حمل‌ونقل

 

کدام مقوا برای بسته‌بندی مناسب است؟

شال و روسری باید در برابر پارگی، آسیب‌خوردگی و... در  امان باقی بمانند. به همین دلیل باید برای بسته‌بندی آن‌ها از جنس‌هایی بسیار مرغوب استفاده کنید. جنس جعبه سبب حفاظت از ظرافت محتویات درون خود خواهد شد. بسته‌بندی‌های مقوایی از دوام بسیار بالایی برخوردارند و به‌راحتی در اشکال مختلف تولید می‌شوند. در ادامه برای عملی‌کردن ایده بسته بندی شال و روسری به شما مقواهایی مرغوب را معرفی خواهیم کرد.

 

 

 

  • ایندربرد: مقوا بهداشتی، ضد گردوغبار، امکان سفارش در رنگ‌های مختلف، سطح براق، ماندگاری عالی.
  • کرافت: بسیار بادوام و محکم، مقاومت در برابر پارگی، ساییدگی و نفوذ رطوبت، قابل بازیافت.
  • گلاسه: دارای سطح مات و براق، ضد آب، ماندگاری و مقاومت بالا، قدرت چاپ فوق‌العاده.
  • لمینت: روکش ضد گردوغبار، مقرون‌به‌صرفه، دارای سطح براق، ضد خش، لمسی نرم مات، مقاومت مناسب.
  • هاردباکس: دارای چند لایه مقوا محکم، مقاومت بالا، زیبایی فوق‌العاده، لوکس.

 

 

 

چاپ بسته‌بندی‌های خود را از شبکه چاپ بخواهید

حال که با 10 ایده بسته بندی شال و روسری آشنا شدید وقت آن است که به آن‌ها لباس واقعیت بپوشانید. اگر ایده‌های خاصی را در سر خود پرورش می‌دهید باید آن‌ها را با یک مجموعه قدرتمند در حوزه چاپ در میان بگذارد. مجموعه متخصص و قدرتمند شبکه چاپ در کنار شما است تا ایده‌های شما را به واقعیت تبدیل کند. ما با استفاده از بهترین مواد، جعبه‌هایی باکیفیت و اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره‌ مجموعه ما برخوردار شوید.

 


2024-10-21 12:48:56  

بسته_بندی_شال_و_روسری/ چاپ_جعبه/ شال_و_روسری

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک ۱۸، واحد۴

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک ۱۷۴

تلفن : ۷۱۳۳۳۳۴۴-۰۲۱ ( ۳۰ خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com