بررسی 10 ایده بسته بندی خلاقانه



بررسی 10 ایده بسته بندی خلاقانه


چگونه می‌خواهید محصولات خود را بسته‌بندی کنید؟ پاسخ به این سوال یکی از جنبه‌های اساسی هر کسب‌وکار است که می‌تواند بر رشد یا افول برند تاثیر بگذارد. قراردادن محصول در جعبه‌هایی ساده و خسته‌کننده تاثیر زیادی بر مشتری نخواهد گذاشت. باید نه گفتن به کلیشه‌های طراحی را بیاموزید و به سمت استفاده از بسته‌بندی‌های خلاقانه بروید. این نوع جعبه‌ها به یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند تبدیل شده‌اند که مشتری‌های بالقوه را به خرید تشویق می‌کنند. بیایید با هم به دنیای شگفت‌انگیز 10 ایده بسته ‌بندی خلاقانه سفر کنیم.

 

خلق بسته‌بندی خلاقانه؛ یک گام موثر در حوزه برندینگ

وقتی مشتری پا به فروشگاه می‌گذارد با محصولات و بسته‌بندی‌های متعددی روبه‌رو می‌شود. برند شما تنها چند ثانیه فرصت دارد تا توجه و نگاه مشتری را به سمت خود جلب کند. لازمه این کار نیز طراحی بسته‌بندی‌هایی خلاقانه و متفاوت است. در میان محصولاتی با جعبه‌های مشابه شما همان برندی باشید که محصول خود را به شکل متفاوت و جذاب ارائه می‌دهد. مشتری تحت تاثیر بسته‌بندی قرار خواهد گرفت و ترغیب به خرید محصول می‌شود. بسته‌بندی‌های خلاقانه در هموارشدن مسیر فروش برند تاثیر به‌سزایی دارند. از دیگر مزایای عملی‌کردن ایده بسته بندی خلاقانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلب اعتماد مخاطب
  • تثبیت هویت برند
  • بازاریابی و تبلیغ محصول
  • ایجاد یک تاثیر اولیه مثبت بر مشتری
  • افزایش برندآگاهی
  • کمک به برندسازی
  • متمایزشدن در میان رقبا

 

 

 

10 ایده بی‌نظیر برای طراحی بسته‌بندی خلاقانه

جعبه‌های خلاقانه توجه‌های بیشتری را به سمت خود جلب می‌کنند. همچنین به یک ابزار قوی برای تثبیت هویت برند در ذهن مشتری تبدیل شده‌اند. این جعبه‌ها می‌توانند باعث افزایش شناخت برند شوند و به شهرت کسب‌وکار دامن بزنند. می‌خواهید بسته‌بندی‌ خلاقانه تولید کنید اما ایده‌ای به ذهن شما نمی‌رسد؟ جای هیچ نگرانی نیست. در این بخش می‌خواهیم از 10 ایده جذاب و خاص سخن بگوییم تا در مسیر طراحی الهام‌بخش شما باشند.

 

1.     جعبه‌گشایی را به یک فرآیند هیجان‌انگیز تبدیل کنید

بسیاری از افراد به‌خصوص مشتری‌های آنلاین، اولین مواجهه مستقیم با برند را از طریق بسته‌بندی تجربه می‌کنند. پس باید آن را به‌گونه‌ای طراحی کنید که مخاطب شما از فرآیند جعبه‌گشایی لذت ببرد. این موضوع مشتری را شگفت‌زده می‌کند و از طرفی احساس بسیار مثبتی را در او پدید می‌آورد. از آن مهم‌تر بسیاری از مشتری‌های شما به بازاریاب‌های پنهان برند تبدیل می‌شوند. اگر جعبه‌گشایی محصول جذاب و هیجان‌انگیز باشد، آن‌ها تصاویر و ویدیوی آن را در فضای مجازی به‌اشتراک خواهند گذاشت.

 

 

 

2.     با جعبه‌های چندکاره مشتری را شگفت‌زده کنید

اجازه دهید بسته‌بندی نقشی فراتر از محافظت از محصول را ایفا کند. یک بسته‌بندی خلاقانه نه‌فقط به نگهدارنده محصول تبدیل می‌شود بلکه کارایی‌ بیشتری نیز به‌دست می‌آورد. بدون شک این موضوع مشتری را  نیز غافلگیر خواهد کرد. او جعبه را به‌منزله یک نگهدارنده برای محتویات درون خود می‌بیند. اما وقتی به‌صورت مستقیم با آن مواجه می‌شود؛ درمی‌یابد که بسته‌بندی برای استفاده‌های دیگر نیز مناسب است. برای مثال در تصویر زیر یک جعبه شیرینی را مشاهده می‌کنید. این بسته‌بندی فوق‌العاده به یک ظرف کوچک پایه‌دار برای سرو شیرینی تبدیل شده است. بدون شک چنین جعبه بی‌نظیری در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد.

 

 

 

3.     خلاقیت را از دل کلیشه‌ها بیرون بکشید

گاهی به‌جای دور شدن از کلیشه‌های طراحی آن‌ها را به‌دقت مشاهده کنید. سپس یک طرح متفاوت از دل این جعبه‌ها بیرون بکشید. برای مثال همه شما با جعبه‌های کشویی، و طرح‌های مینیمال آشنایی دارید. وقتی این دو عنصر را باهم ترکیب و خلاقیت را چاشنی آن کنید؛ یک بسته‌بندی خاص و متفاوت را خلق خواهید کرد. در تصویر زیر جعبه‌ای کشویی به‌شکل نیم‌دایره مشاهده می‌کنید که روی آن از عناصر طراحی مینیمال استفاده شده است. با بازشدن کشو بسته‌بندی، فرم دایره‌ای جعبه تکمیل می‌شود. این ایده هوشمندانه باعث خلق یک بسته‌بندی بسیار جذاب و متفاوت شده است.

 

 

 

4.     با رنگ‌ها یک تابلو هنری بسازید

گاهی لازم نیست از طرح‌های عجیب و غریب پیروی کنید. شما با استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها نیز می‌توانید ایده بسته ‌بندی‌ خلاقانه خود را پدید آورید. هر رنگ دارای پیام‌های خاصی است و احساسات متفاوتی را درون مشتری بیدار می‌کند. با توجه به محصول و برند خود یک پالت رنگی محدود اما جذاب را انتخاب کنید. سپس آن را برای طراحی بسته‌بندی به‌کار ببرید. رنگ بسته‌بندی باید حال‌وهوایی خاص به جعبه محصول هدیه دهد. آن‌ها می‌توانند بسته‌بندی را به یک تابلو هنری جذاب و بسیار خاص تبدیل کنند.

 

 

 

5.     لبخند بر لب مشتری بنشانید

برخی از بسته‌بندی‌های خلاقانه در همان نگاه اول باعث می‌شوند که لبخند بر لب مشتری بنشیند. کافی است کمی قریحه طنز داشته باشید تا جعبه‌هایی خلاقانه و خیره‌کننده ایجاد کنید. در تصویر زیر بسته‌بندی را مشاهده می‌کنید که از فرم گوجه فرنگی برای طراحی جعبه ایده گرفته است. سپس با پنجره‌دار کردن جعبه، طرحی بامزه و جذاب روی بسته‌بندی به‌وجود آمده است. از طرفی رنگ قرمز آن نیز به جذب مخاطب کمک بسیار زیادی خواهد کرد. تمام این موارد می‌توانند مشتری بالقوه را در همان نگاه اول مجذوب محصول کنند.

 

 

 

6.     احساس مشتری را با طبیعت گره بزنید

فرض کنید محصول شما یک کرم‌ پوستی است که مواد تشکیل‌دهنده آن از مواد معدنی دریایی گرفته شده است. شما می‌خواهید به مشتری اثبات کنید که مواد به‌کار رفته در کرم دارای منشاء طبیعی است و به پوست شما زیبایی و جوانی هدیه می‌دهد. پس بهتر است از دریا الهام بگیرید و لطافت و زیبایی آن را به مشتری نشان دهید. شما می‌توانید بسته‌بندی خود را با حال‌وهوایی دریایی طراحی کنید. گویی که کرم از دل دریا بیرون آمده است و مواد طبیعی موجود در آن به پوست مشتری طراوت دوباره هدیه می‌دهد.

 

 

 

7.     بسته‌بندی را به یک پیشگوی تاثیرگذار تبدیل کنید

باید مشتری را وارد دنیای تصویرسازی‌های جذاب کنید. ابتدا به این پرسش پاسخ دهید که با خرید محصول، مشتری قرار است به چه چیزی دست پیدا کند؟ پاسخ این سوال را در قالب تصویرسازی‌های خاص، روی بسته‌بندی ارائه دهید. برای مثال اگر محصول شما برگ درخت انگور است؛ به‌شیوه‌ای خلاقانه تصویر دلمه را روی بسته‌بندی قرار دهید. حتی اگر مشتری قصد خرید برگ را نداشته باشد؛ با دیدن آن هوس خوردن دلمه خواهد کرد. یک تصویرسازی هوشمندانه احساس نیاز در مشتری ایجاد می‌کند تا فروش برند را افزایش دهد.

 

 

 

8.     غیرقابل پیش‌بینی شوید

همیشه آنچه که غیر قابل پیش‌بینی است و متفاوت جلوه می‌کند، بیشتر در ذهن ماندگار می‌شود. گاهی لازم است جسارت به‌خرج دهید و برخی سنت‌ها را بشکنید تا بیشتر دیده شوید. برای مثال همه ما بسته‌بندی‌های کفش را با جعبه‌های دوتکه یا کیبوردی می‌شناسیم. اگر کمی خلاقیت را چاشنی جسارت کنید می‌توانید بسته‌بندی جذابی مانند تصویر زیر را تولید کنید. این نوع بسته‌بندی مشتری را شگفت‌زده خواهد کرد. به‌خصوص اگر او به‌صورت آنلاین کفش خود را سفارش داده باشد.

 

 

 

9.     در قفسه فروشگاه بدرخشید

وقتی پا به فروشگاه می‌گذارید محصولات زیادی را مشاهده می‌کنید که منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این فرصت را غنیمت بشمارید و نظم جعبه‌ها را به یک فرصت برای جلب توجه مشتری تبدیل کنید. برای مثال در تصویر زیر مردی را مشاهده می‌کنید که قصد نوشیدن محتویات درون فنجان خود را دارد. این نوع بسته‌بندی هم به‌تنهایی و هم وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند جذابیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. مشتری بالقوه برای کنجکاوی هم که شده به سمت این بسته‌بندی‌ها می‌آید. این ایده بسته بندی خلاقانه احتمال خرید محصول را نیز افزایش می‌دهد.

 

 

 

10.  یک ارزش افزوده ایجاد کنید

گاهی اوقات یک آیتم زیبا و کوچک می‌تواند بسته‌بندی کلیشه‌ای شما را به طرحی جذاب و متفاوت تبدیل کند. اضافه کردن یک ارزش افزوده به بسته‌بندی، زیبایی آن را افزایش می‌دهد و آن را متفاوت‌تر جلوه می‌دهد. این ارزش افزوده می‌تواند یک طرح گرافیکی خاص یا اضافه‌کردن چند عنصر خارجی و قراردادن آن روی بسته‌بندی باشد. با این روش می‌توانید توجه و نگاه مخاطب را به سمت بسته‌بندی جلب کنید.

 

 




بسته‌بندی خلاقانه؛ از بازاریابی برای برند تا جلب اعتماد مشتری

هدف از تبلیغ برند متمایزشدن در میان رقبا، دیده شدن محصول و افزایش فروش کسب‌وکار است. بسته‌بندی‌های خلاقانه نیز به سهم خود، شما را به این اهداف نزدیک‌تر خواهند کرد. یک جعبه با طراحی خاص و متفاوت نگاه‌های بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. مردم ابتدا با چشم خود جذب محصول می‌شوند و سپس تصمیم به خرید آن می‌گیرند. این یک فرصت عالی است تا با طراحی جعبه‌های خلاقانه برند خود را نزد دیگران تبلیغ کنید.

 

 

 

بسته‌بندی‌های خلاقانه بازاریاب‌های حرفه‌ای برند نیز محسوب می‌شوند. آن‌ها احساس نیاز را درون مشتری ایجاد می‌کنند. از آن گذشته جعبه‌های خلاقانه به شما کمک می‌کنند تا در فضای مجازی نیز بدرخشید. کافی است توجه مردم به سمت این نوع بسته‌بندی جلب شود تا به‌سرعت تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. در نتیجه جمعیت بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد. ایده بسته‌ بندی خلاقانه کمک می‌کند تا در میان انبوهی از رقبای خود شناخته‌شده شوید و دیگران خرید از برند شما را ترجیح دهند.

 

بسته‌بندی خلاقانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از طراحی بسته‌بندی‌های خلاقانه باید به نکات مهم و خاصی توجه کنید. یک ایده خام باید مدام مورد بررسی قرار بگیرد تا نتیجه دلخواه شما ایجاد شود. به همین منظور لازم است بر قواعد خاصی از طراحی مسلط باشید. اگر با یک مجموعه چاپ حرفه‌ای همکاری کنید، جعبه‌هایی بسیار باکیفیت را دریافت خواهید کرد. در ادامه شما را با مهم‌ترین نکات طراحی بسته‌بندی‌های خلاقانه آشنا می‌کنیم.

 

·       متناسب با نیاز و سلیقه مخاطب هدف

قبل از طراحی یک بسته‌بندی خلاقانه ابتدا باید مخاطب هدف و نیازها و احساسات او را بشناسید. این شناخت به شما کمک می‌کند تا جعبه‌هایی مخاطب‌پسند را تهیه کنید که به‌سرعت توجه آن‌ها را جلب خواهد کرد. بسته‌بندی خلاقانه باید احساسات مثبت و خاصی را در مشتری بالقوه پدید آورد. با این نوع بسته‌بندی مشتری باید پیام برند شما را دریافت کند و مشتاق به خرید محصول شود. برای مثال بسته‌بندی لوازم مراقبتی پوست باید به‌گونه‌ای باشد که نوید داشتن پوستی لطیف و زیبا را به مشتری هدیه می‌دهد.

 

 

 

·       استفاده هوشمندانه از فونت و تصاویر گرافیکی

یک بسته‌بندی خلاقانه  از گرافیک‌های خاص و بی‌نظیری برخوردار است. تصویرسازی‌ها باید به‌خوبی انجام و رنگ‌ها نیز هوشمندانه با هم ترکیب شوند. همچنین فونت نوشته‌های روی بسته‌بندی باید متناسب با شخصیت سازمانی شما باشد. از طرفی فونت‌ها باید خوانا، متفاوت و با سایز مناسب انتخاب شوند. ترکیب یک طرح گرافیکی متفاوت و تایپوگرافی‌های متناسب با محصول می‌تواند زیبایی بسته‌بندی برند را افزایش دهد.

 

 

 

·       استفاده خلاقانه از لوگو

گاهی اوقات برای یافتن بهترین ایده بسته بندی خلاقانه نباید ذهن خود را به جاهای دور ببرید. اطلاعات مربوط به برند می‌توانند به شما ایده‌های خلاقانه‌ای برای بسته‌بندی هدیه دهند. قبل از هرچیز درج اطلاعات برند روی بسته‌بندی بسیار ضروری است. یک جعبه متفاوت اما بدون هویت، همانطور که به سرعت وارد ذهن می‌شود به‌سرعت نیز فراموش خواهد شد. روی بسته‌بندی باید نام، لوگو و سایر اطلاعات ضروری درج شود. پیشنهاد می‌کنیم برای چاپ آن‌ها  از خدمات ویژه مانند طلاکوبی یا نقره‌کوبی استفاده کنید.  

 

·       متعهد نسبت به محیط زیست

هنگامی که به ایده بسته بندی خلاقانه خود فکر می‌کنید باید به سازگاری آن با محیط زیست نیز توجه کنید. در حال حاضر برندهایی که به این اصل اهمیت می‌دهند نزد مردم از احترام و اعتبار بیشتری برخوردار می‌شوند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند محصولاتی را تهیه کنند که به محیط زیست آسیب نمی‌زند. استفاده از جعبه‌های قابل بازیافت تعهد شما را به مسائل اجتماعی نشان خواهد داد. با استفاده از بسته‌‌بندی‌های قابل بازیافت کنشگران محیط زیست را به خرید محصولات خود ترغیب خواهید کرد.

 

 

 

·       پرهیز از پیچیدگی‌های بی‌مورد در طراحی

خلاقیت به معنای پیچیدگی در طراحی نیست! یک بسته‌بندی خلاقانه در عین متفاوت بودن ساده است تا مشتری پیام آن را به‌راحتی متوجه شود. هنگام طراحی به سمت استفاده از عناصر پیچیده و مبهم نروید. همچنین از طرح‌های بسیار شلوغ و درهم نیز باید پرهیز کنید. این موضوع باعث می‌شود که مشتری نسبت به خرید محصول دافعه داشته باشد. جعبه باید در همان نگاه اول منظور و داستان خود را به مشتری منتقل کند. یک بسته‌بندی خلاقانه ترکیبی از هنر، زیبایی و دانش تخصصی است که به‌سرعت در دل مشتری جا باز خواهد کرد.

 

 

 

ایده‌های خلاقانه خود را روی مقواهای باکیفیت عملی کنید

پیشنهاد می‌کنیم برای چاپ ایده بسته بندی خلاقانه خود از مقوا کمک بگیرید. اولین دلیل ما انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالای مقوا در شکل‌پذیری است. بسته‌بندی‌های خلاقانه در ابعاد و اشکال خاص و متنوعی تولید می‌شوند. مقوا این قابلیت را دارد که به‌راحتی در ابعاد و فرم‌های مختلف چاپ شود. دومین دلیل نیز مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. در حقیقت با پرداخت یک هزینه معقول می‌توانید جعبه‌هایی خلاقانه و شگفت‌انگیز را تولید کنید. ازدیگر دلایل استفاده از مقوا برای بسته‌بندی‌های خلاقانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قابلیت رنگ‌پذیری بالا
  • گزینه‌ای عالی برای چاپ طرح‌های گرافیکی خاص
  • سبک‌وزن
  • حمل‌ونقل آسان
  • دوام و مقاومت بالا
  • ماندگاری بالا
  • دارای سطح براق و مات
  • افزایش جنبه زیبایی‌شناسی بسته‌بندی

 

 

 

 

از مقوا کرافت تا گلاسه؛ بهترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی خلاقانه محصول

برای عملی‌شدن ایده بسته بندی خلاقانه خود باید از مقواهای بسیار مناسبی استفاده کنید. این نوع جعبه‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارند به همین دلیل نیاز است با مقواهای محکم و بادوام تولید شوند. خوشبختانه مقواهای بسیار زیادی وجود دارد که متناسب با بودجه و نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. استفاده از مقواهای مرغوب ایده‌های خلاقانه را زیباتر نشان خواهد داد. در ادامه شما را با رایج‌ترین نوع بسته‌بندی‌های مقوایی آشنا می‌کنیم.

 

 

 

  • بسته‌بندی کرافت: قابل بازیافت، استحکام و ماندگاری بالا، مقاوم در برابر رطوبت، خراش، پارگی و ساییدگی.
  • بسته‌بندی ایندربرد: ظاهر براق، ضد گردوغبار، بهداشتی، مقاومت و دوام بسیار بالا، قابلیت رنگ‌پذیری.
  • بسته‌بندی گلاسه: دارای سطح ظاهر براق و مات، گزینه‌ای فوق‌العاده برای چاپ طرح‌های گرافیکی، ضدآب.
  • بسته‌بندی لمینتی: مقرون به‌صرفه، دارای ظاهر براق، مات، ضد خش و لمسی نرم، مقاومت بسیار خوب، ماندگاری بالا.
  • هاردباکس: تشکیل‌شده از چندلایه مقوا مقاوم، لوکس، ماندگاری بالا، مناسب برای محصولات خاص و لاکچری.
  • بسته‌بندی متالایز: دارای جلوه‌ای براق و فلزگونه، جلوگیری از نفوذ رطوبت و اشعه UV، رنگ طلایی و نقره‌ای.

 

 

 

چاپ بسته‌بندی‌های خلاقانه در شبکه چاپ

در این مطلب 10 ایده بسته بندی خلاقانه، مزایا و ویژگی‌های آن را با شما در میان گذاشتیم. روند تولید این جعبه‌ها بسیار پیچیده و نیازمند دانش تخصصی است و به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آیید. ما در شبکه چاپ در کنار شما هستیم تا ایده‌های فوق‌العاده شما را به جعبه‌هایی باکیفیت و اختصاصی تبدیل کنیم. در شبکه چاپ از مقواهای بسیار باکیفیت استفاده خواهیم کرد تا در میان رقبا متمایز شوید. همین حالا با مجموعه شبکه چاپ تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 


2024-09-11 13:22:27  

بسته_بندی/ بسته_بندی_خلاقانه/ جعبه/ چاپ_جعبه

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک ۱۸، واحد۴

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک ۱۷۴

تلفن : ۷۱۳۳۳۳۴۴-۰۲۱ ( ۳۰ خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com