10 ایده شگفت‌انگیز برای بسته بندی خلاقانه کافه رستوران



10 ایده شگفت‌انگیز برای بسته بندی خلاقانه کافه رستوران


ایده‌هایی بی‌نظیر برای بسته بندی خلاقانه کافه رستوران

 

در هر کسب‌وکاری نقش بسته‌بندی، چیزی فراتر از محافظت و نگه‌داری از محصول است. وقتی پای رستوران و کافه در میان باشد، بسته‌بندی‌ها نقش پررنگ خود را در شهرت شما فریاد می‌زنند. بسته‌ بندی خلاقانه کافه رستوران همچون ظاهر زیبای هر غذایی، اشتهای مشتری را برانگیخته می‌کند. داشتن خلاقیت در طراحی بسته‌بندی باعث می‌شود که در میان رقبای خود سرآمد و شاخص شوید. ایده‌های متنوعی برای طراحی و چاپ این بسته‌بندی‌ها وجود دارد که به رشد و توسعه کسب‌وکار شما کمک بزرگی می‌کند.

 

چرا بسته بندی خلاقانه کافه رستوران مهم است؟

هنگامی که یک نوشیدنی گرم سفارش می‌دهید اما سرد به‌دست شما می‌رسد حتما عصبانی یا ناراحت خواهید شد. در اینجا میزان اهمیت یک بسته‌بندی مناسب خود را نشان می‌دهد. حالا اگر این جعبه‌ها در عین محافظت از غذا، خلاقانه و زیبا باشند؛ تحول بسیار بزرگی در کسب‌وکار شما ایجاد خواهد شد. ایجاد یک تعامل عالی با مشتری همان چیزی است که باید از بسته‌بندی‌های خلاقانه انتظار داشته باشید. یک جعبه خلاق در عرصه برندینگ پیش‌روی می‌کند تا به مخاطب هدف خود نزدیک شود.

 این ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند، غذاها و نوشیدنی‌های کافه رستوران شما را به شیوه‌ای دلفریب در مقابل مشتری قرار می‌دهند. بسته‌بندی‌های خلاقانه مانند یک دوست خوش‌مشرب در کنار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و او را جذب برند می‌کند. خاص‌بودن فضای کاری و خدمات شما، مشتری را ترغیب به حضور دوباره در کافه رستوران خواهد کرد. در طراحی چنین جعبه‌هایی به پایداربودن بودن بسته‌بندی و حفاظت از محتویات آن نیز توجه‌ای ویژه می‌شود.

 

 

 

10 ایده جذاب بسته بندی خلاقانه کافه رستوران

می‌خواهیم شما را به یک ضیافت دعوت کنیم. ضیافتی که برای به‌نمایش گذاشتن منوهای کافه رستوران‌ها است. در این مجلس، تمام منوهای کافه با بسته‌بندی خاص خود روی میز قرار گرفته‌اند. شما باید به تک‌تک آیتم‌های روی میز دقت و آن‌ها را بررسی کنید. برای تهیه چنین میز خوش آب‎ورنگی، ایده‌های بسیاری در ذهن تدارک‎چی‌های ضیافت خطور کرده است. ما در این بخش شما را با 10 ایده متفاوت برای بسته بندی خلافانه کافه رستوران آشنا می‌کنیم.

 

1.     تمرکز بر مبداء اصلی سفارش مشتری

روی میز، یک بسته‌بندی با ظاهری شرقی به چشم می‌خورد. خوب که نگاه می‌کنید تصویر فردی با چشم‌هایی کره‌ای، چینی و... مشاهده می‌کنید. بلافاصله حدس می‌زنید که این غذا متعلق به آسیای شرقی است. شما به‌راحتی در همان نگاه اول متوجه داستان برند و محتویات درون جعبه می‌شوید. چنین بسته‌بندی در عین زیبابودن، با مشتری سخن می‌گوید و چشم همگان را به سمت خود جلب می‌کند. در حقیقت این بسته‌بندی چون قصه‌گویی باتجربه، داستان برند و محتویات درون خود را برای مشتری آشکار می‌کند. این داستان‌سرایی باعث می‌شود که مشتری به کافه رستوران شما تعلق خاطر داشته باشد.

 

2.     کیف عجیب و غریب برای نگه‌داشتن خوراکی

کمی آن‌طرف‌تر از بسته‌بندی‌های شرقی، با جعبه‌ای به‌شکل کیف روبه‌رو می‌شوید. در کمال تعجب محتوای این کیف کاملا درون آن قرار نگرفته است. شما یک لیوان نوشیدنی را مشاهده می‌کنید که سر آن درون بسته‌بندی و انتهایش از کیف خارج شده است. این جعبه عجیب اما جذاب مناسب سفارش‌های بیرون‌بر است و به‌خوبی از محصول محافظت می‌کند. نگران محتویات درون بسته‌بندی نباشید؛ چراکه درون کیف محکم قرار گرفته‌اند و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند.

 

 

 

3.     یک جعبه و چندین قابلیت!

چه جالب! این اولین کلمه‌ای است که بر زبان خود جاری می‌کنید. چراکه شما با یک لیوان نوشیدنی و غذاخوری همه‌کاره روبه‌رو شده‌اید. روی این لیوان یک محفظه طراحی شده که به لیوان چسبیده است. درون محفظه کیک یا خوراکی‌های همراه آن قرار می‌گیرد. البته نگران چگونگی سرو نوشیدنی نشوید. درون لیوان یک نی قرار دارد که به‌راحتی می‌توانید نوشیدنی خود را میل کنید و در کنارش از خوراکی‌ها لذت ببرید. این بسته‌بندی جمع‌وجور لبخند را بر لب‌های مشتری می‌نشاند. همچنین او می‌تواند به‌راحتی چنین بسته‌بندی  را در جایی غیر از کافه رستوران نیز حمل کند.

 

 

 

4.     ساخت خانه‌های شیرین

درون خانه بزرگی که ضیافت برقرار شده است، قدم می‌زنید که ناگاه چشم‌های شما به خانه‌ای کوچک و شیرین می‌افتد. خانه‌ای که میزبان کیک‌ها و کاپ‌کیک‌های کافه رستوران است. این بسته‌بندی چشم هر مهمانی را به سمت خود جلب و او را ترغیب به خوردن محتویات درون خود می‌کند. خانه شیرینی برای مشتری قابل حمل است و به‌راحتی می‌تواند آن را جابه‌جا کند. یکی از مزایای فوق‌العاده این بسته‌بندی حفاظت از کیک و دسر در برابر هرگونه آلودگی و میکروب‌های محیطی است.

 

 

 

5.     تقویت روحیه طنز

لبخندی که به لب می‌آورید ثمره تماشای بسته بندی خلاقانه کافه رستوران روی میز ضیافت است. ابتدا برای تولید چنین جعبه‌ای از رنگ‌های اشتهابرانگیز استفاده می‌شود. سپس یک بسته‌بندی دسته‌دار طراحی می‌شود که درون آن دو جعبه کوچک برای قراردادن غذا وجود دارد. یک لیوان نوشیدنی نیز می‌تواند روی جعبه کوچک قرار بگیرد. این بسته‌بندی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفارشات بیرون‌بر است. همچنین هنگام سرو آن فضای کمی را اشغال می‌کند. در مجموع لبخند روی بسته‌بندی به شما سرایت می‌کند تا لب‌های شما نیز به خندیدن و لبخندزدن وادار شود.

 

 

 

6.     دونات‌های کیسه‌ای

عطر دونات مشام‌تان را تحریک می‌کند و شما را به دنبال خود می‌کشاند. کمی جلوتر، روی میز ضیافت با دونات‌هایی داغ که درون بسته‌بندی خود قرار گرفته‌اند، مواجه می‌شوید. خوشبختانه بدون شستن دست، به‌راحتی می‌توانید آن را بردارید و میل کنید. این نوع بسته‌بندی مانند یک پاکت بدون سر، دونات را درون خود حفظ و نگه‌داری می‌کند. مشتری به‌راحتی می‌تواند آن را در دست بگیرد و از خوردن آن لذت ببرد. این بسته‌بندی دونات را از هرگونه آلودگی‌هایی که روی دست وجود دارد دور می‌کند.

 

 

 

7.     جعبه به مثابه سفره‌ای کوچک

یک بسته‌بندی می‌تواند به سفره‌ای رنگارنگ تبدیل شود که اشتهای هر فردی را برای غذاخوردن بیشتر می‌کند. قراردادن غذای اصلی، دسر، سس‌ها و نوشیدنی در این جعبه، یک بسته‌بندی جمع‌وجور و زیبا را برای شما فراهم می‌کند. این جعبه‌ها مناسب افرادی است که سفارش خود را در محیط کار میل می‌کنند. همه آیتم‌ها درون جعبه قرار گرفته است و فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند. این نوع بسته‌بندی می‌تواند به یک هدیه غافل‌گیرکننده نیز تبدیل شود. مشتری به شما سفارش می‌دهد و آن را به عزیزانش هدیه می‌دهد.

 

 

 

8.     بسته‌بندی متناسب با فرم محتویات

روی میز ضیافت با یک نگاه به برخی بسته‌بندی‌ها بلافاصله متوجه محتویات درون آن‌ها می‌شوید. برای طراحی یک بسته‌بندی خلاقانه باید از ویژگی‌های غذاهای درون آن کمک بگیرید. برای مثال مناسب‌ترین بسته‌بندی برای کیک اسلایسی یک جعبه مثلثی است. این جعبه‌ها حداکثر محافظت از محصولات را ایجاد می‌کنند. همچنین امکان خراب‌شدن محتویات درون جعبه بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. ممکن است در بخش کافه رستوران خود پیتزاهای تک اسلایس نیز به مشتری‌های خود عرضه کنید. بسته‌بندی‌های کوچک مثلثی نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

 

 

9.     ایجاد یک ارزش افزوده

منظور از ارزش افزوده اضافه‌کردن یک آیتم کاربردی به بسته‌بندی است که برای مشتری جذاب خواهد بود. مثلا درحالی‌که در ضیافت قدم می‌زنید، هوس خوردن کیک می‌کنید. ناگهان چشم‌ شما به چند بسته‌بندی می‌رسد که روی آن یک چنگال وجود دارد. این امر سبب می‌شود سرو دسر یا سایر غذاها برای شما آسان شود. بسته‌بندی‌هایی با ارزش افزوده تصویری حرفه‌ای و ویژه از کافه رستوران به نمایش می‌گذارند. این ارزش افزوده ارزش و اعتبار برند شما را نزد مشتری چندین برابر خواهد کرد.

 

 

 

10.  فانتزی‌های خلاقانه

یک بسته‌بندی پنجره‌دار و در عین حال جذاب برای کوکی‌های کافه خود می‌خواهید؟ می‌توانید از بسته‌بندی‌های فانتزی کمک بگیرید. روی این بسته‌بندی یک صورت کارتونی با دهانی باز طراحی می‌شود. حال وقت آن رسیده است که با شفاف‌کردن بسته‌بندی در بخش دهان طرح، کوکی را به زبان آن تبدیل کنید. این بسته‌بندی مشتری را سرگرم می‌کند و تصویری مثبت از فضای کاری به او ارائه می‌هد. از طرفی باعث می‌شود که نام کافه رستوران شما را در ذهن مشتری هک شود.

 

 




ویژگی‌های بسته بندی خلاقانه کافه رستوران

بسته بندی خلاقانه یک حامی قدرتمند برای کافه رستوران شما است که باعث رشد و توسعه کسب‌وکار خواهد شد. بسته‌بندی‌های خلاقانه منوی کافه رستوران شما را خاص و بسیار خوشمزه نشان می‌دهند. این جعبه‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در جلب رضایت مشتری تاثیر بسیار زیادی دارند. شناخت مشتری یا مخاطب هدف خود، باعث می‌شود که بسته‌بندی‌ها به مذائق آن‌ها خوش بیاید. در نتیجه دوباره به کافه رستوران شما مراجعه می‌کنند. در این بخش لازم است با برخی از ویژگی‌های مهم بسته‌بندی خلاقانه کافه رستوران آشنا شوید.

 

·       دوست‌دار محیط زیست است

به همان اندازه که ارائه غذای باکیفیت به مشتری اهمیت دارد، جنس ظروف منوی کافه رستوران نیز مهم است. استفاده از مواد پایدار، نام کافه و رستوران شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. این امر تعهد شما به موضوعات حیاتی چون حفظ محیط زیست را نشان می‌دهد. یک بسته‌بندی پایدار تولید زباله را به حداقل می‌رساند. بسته‌بندی‌های خلاقانه در عین زیبایی و نوآوری، به محیط پیرامون خود آسیبی نمی‌رسانند. با استفاده از این جعبه‌ها اعتبار کافه رستوران خود را افزایش می‌دهید.

 

 

 

·       از مواد غذایی محافظت می‌کند

بسته‌بندی خلاقانه تنها در داشتن ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد خلاصه نمی‌شود. مهم‌ترین کاربرد این جعبه‌ها حفاظت از مواد غذایی تا زمان سرو آن توسط مشتری است. یک بسته‌بندی خلاقانه از گرم یا سردبودن سفارش مشتری به‌خوبی محافظت می‌کند. همچنین این جعبه‌ها از تماس موادغذایی با سطوح مختلف از جمله میز جلوگیری خواهد کرد. این امر سبب محفوظ‌ماندن سفارش مشتری از میکروب‌ها خواهد شد. ارائه یک غذای بهداشتی و تمیز به مشتری، مهم‌ترین رسالت شما است.

 

 

 

·       سرو غذا را آسان می‌کند

در طراحی بسته بندی خلاقانه کافه رستوران سهولت در سرو غذا اهمیت ویژه‌ای دارد. روبه‌رو شدن مشتری با یک بسته‌بندی پیچیده و پرزحمت که سرو غذا را دشوار می‌کند، برای او خوشایند نخواهد بود. خلاقیت در طراحی بسته‌بندی و توجه به سرو آسان غذا چون تاروپود یک فرش به هم تنیده شده‌اند. رعایت این نکته باعث می‌شود که مشتری بیشتر از غذای خود لذت ببرد. توجه به این نکته، خاطره‌ای خوش از کافه رستوران در ذهن او به‌جا می‌ماند که سبب مراجعه دوباره مشتری به کافه رستوران خواهد شد.

 

·       از مواد مرغوب تولید شده است

کیفیت منو کافه رستوران شما به کیفیت مواد بسته‌بندی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. یک جنس مرغوب به تازگی مواد غذایی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در نتیجه مشتری از سفارش خود رضایت زیادی پیدا می‌کند. جنس مرغوب مانع نفوذ رطوبت، گردوغبار و آلودگی‌های محیطی به بسته‌بندی می‌شوند. کرافت، ایندربرد، مقوای گلاسه مات و براق و... از محبوب‌ترین مقواها برای بسته‌بندی‌های کافه رستوران به حساب می‌آیند. همچنین استفاده از جنس مرغوب نشان‌دهنده احترامی است که برای مشتری‌های خود قائل هستید.

 

 

 

·       از رنگ‌های مهیج استفاده می‌شود

از آ‌ن‌جا که شما با غذا و اشتهای مشتری سروکار دارید، انتخاب رنگ مناسب برای بسته‌بندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از رنگ‌های پرشوروهیجان اشتهای مشتری را تحریک و او را به خوردن غذا تشویق می‌کند. دنیای رنگ‌ها در بسته‌بندی‌های خلاقانه نقش کلیدی و مهمی را اجرا می‌کند. رنگ‌های ظروف روی زیبایی ظاهری سفارش مشتری نیز تاثیر می‌گذارد. این امر باعث می‌شود که ظاهر غذا بسیار زیبا و طعم آن لذیذتر به‌نظر برسد.

 

·       از دنیای مینیمال کمک گرفته می‌شود

گرایش جدیدی به اسم مینیمالیست ایجاد شده است که در عین سادگی یک بسته‌بندی جذاب را ارائه می‌دهد. برای طراحی این جعبه‌ها از به‌کاربردن عناصر اضافی خودداری می‌شود تا یک بسته‌بندی خاص و ساده به مشتری ارائه شود. این رویکرد بسته‌بندی را تمیز و خاص نشان می‌دهد. برندهای معروفی چون مک دونالد بسته‌بندی‌های خود را به رویکرد مینیمال پیوند زده است. البته برای انتخاب بسته‌بندی مینیمال به منطقه زندگی و مخاطب‌های هدف خود نیز باید توجه کنید. برای برخی کشورها و مناطق، بسته‌بندی‌های مینیمال جذاب به‌نظر می‌رسد و در کشوری دیگر بسته‌بندی‌ها پر زرق و برق طرفدار دارد.

 

 

 

با شبکه چاپ حرفه‌ای به‌نظر برسید

در این مطلب شما با 10 ایده منحصربه‌فرد برای بسته بندی خلاقانه کافه رستوران و ویژگی‎های آن آشنا شدید. بسته‌بندی‌های خلاقانه به فضای کاری شما  نظم می‌بخشند و تصویری حرفه‌ای از شما ارائه می‌دهند. طراحی چنین بسته‌بندی‌هایی نیازمند دانش تخصصی در حوزه چاپ است. شما می‌توانید با خیالی راحت به مجموعه ما، یعنی شبکه چاپ تکیه کنید تا بهترین‌ها را به شما ارائه دهیم. در شبکه چاپ افراد خلاق و متخصص گردهم جمع شده‌اند تا باکیفیت‌ترین بسته‌بندی‌های اختصاصی را به شما تحویل دهند. در شبکه چاپ تمام موارد زیر تضمین خواهد شد:

  • استفاده از بهترین متریال؛
  • استفاده از خدمات ویژه چاپ مانند روکش‌های خاص و طلاکوبی؛
  • امکان نظارت بر فرآیند چاپ؛
  • پرهیز از کپی‌برداری طرح‌ها؛
  • امکان نظارت شما بر فرآیند چاپ؛
  • امکان مراجعه حضوری یا آنلاین برای ثبت سفارش.

در سایت شبکه چاپ با ما همراه باشید تا از قیمت‌ها و نحوه سفارش محصول مطلع شوید. شبکه چاپ در کنار شما است تا نام برند خود را در سطح شهر بر سر زبان‌ها بیاندازید.


2024-08-10 16:26:40  

بسته_بندی/ چاپ_جعبه/ جعبه

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک ۱۸، واحد۴

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک ۱۷۴

تلفن : ۷۱۳۳۳۳۴۴-۰۲۱ ( ۳۰ خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com