طراحی جعبه و بسته بندی پوشاک و لباس
صنعت مد و پوشاک از جمله صنایعی محسوب می شود که همواره مورد توجه همگان بوده و بر اساس فرهنگ و تکنولوژی های موجود در هر کشور، دائما در حال تغییر و تحول است. مشتریان این صنعت محدود به قشر خاصی از افراد جامعه نمی شود و تمام افراد یک جامعه از زن تا مرد در هر ردۀ سنی را در برمی گیرد. اهمیت صنایع پوشاک و لباس بر کسی پوشیده نیست و بازار خرید و فروش آن، هیچ وقت تمام شدنی نیست. به عنوان یک اصل مهم و اساسی در بازاریابی، تصویر اولیه ای که در هنگام خرید از محصول در ذهن مشتری نقش می بندد، تأثیر بسیار زیادی در فرآیند فروش دارد. کیفیت ارتباط بصری مشتری با محصولات پوشاک و لباس که یکی از عوامل تأثیرگذار بر تصمیم خرید به شمار می رود، به چاپ جعبه و بسته بندی محصولات وابسته است.
با استفاده از بسته بندی پوشاک و لباس، علاوه بر ایجاد بستری مناسب جهت جذب مشتری، می توان لباس هایی که شباهت زیادی با هم دارند را از هم تفکیک کرد. جعبه پوشاک و لباس باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر اینکه از محصول در برابر عوامل محیطی و صدمات احتمالی، محافظت کند (مانند سایر انواع بسته بندی ها)، بتواند فضای بصری مناسبی را جهت ارتباط بهتر مشتریان با محصول ایجاد نماید. این فضای بصری ایجاد شده باید با طرح و رنگ پوشاک موردنظر هماهنگ باشد و بر اساس سلیقه و رده سنی مشتریان محصول طراحی شود.
از جمله پرکاربردترین جعبه ها در بسته بندی پوشاک، می توان جعبه سخت، جعبه کاغذی و جعبه مقوایی را نام برد.
نکات مهم در طراحی چاپ جعبه پوشاک و لباس
جعبه بسته بندی پوشاک و لباس نقطه شروع ارتباط مشتری با محصول است و باید به گونه ای طراحی شود که محصول را به خوبی به نمایش بگذارد و محتویات داخل جعبه را نشان دهد. نکته ی دیگری که در طراحی جعبه پوشاک باید در نظر گرفت این است که جعبه بسته بندی قیمت مناسبی داشته باشد، به گونه ای که روی قیمت تمام شده محصول تأثیری نگذارد.
نکات زیر را در طراحی جعبه پوشاک و لباس در نظر بگیرید:
1. به منظور برقراری ارتباط بصری مشتری با محصول، محتویات جعبه پوشاک و لباس نمایش داده شود.
2. رده سنی و جنسیت مشتری در طراحی بسته بندی پوشاک و لباس در نظر گرفته شود. برای مثال، بسته بندی پوشاک بچگانه با پوشاک مردانه بسیار متفاوت است و طرح و رنگ بسته بندی باید بر اساس خصوصیات مشتری انتخاب شود. در بسته بندی پوشاک بچگانه، جعبه پوشاک باید جذاب باشد (بسته بندی خلاقانه) و از رنگ های شاد در آن استفاده شود. اما جعبه های پوشاک مردانه معمولاً طراحی ساده ای دارند و از رنگ های تیر و سنگین مانند مشکی، آبی تیره یا بنفش در طراحی جعبه ها استفاده می شود.
3. جعبه پوشاک و لباس باید به گونه ای طراحی شود ک به راحتی بتوان آن را باز کرد (سهولت در استفاده) و از چروک شدن لباس ها و در هنگام انبارداری، حمل و باز کردن جعبه، جلوگیری کند.
4. در راستای شناخت بیشتر مشتری از محصول، اطلاعات محصول بر روی جعبه درج شود (اطلاعاتی مانند نام برند، جنس، اندازه و قیمت لباس).
5. از رنگ سال و روانشناسی رنگ ها، می توان برای انتخاب رنگ مناسب جعبه بسته بندی پوشاک استفاده کرد.
6. از دیگر نکات مهم در طراحی جعبه بسته بندی لباس، می توان حجم، اندازه، نوع و ساختار لباس و فصل ارائه آن را نام برد.
شبکه چاپ با بیش از 40 سال تجربه در طراحی و چاپ انواع جعبه بسته بندی پوشاک و لباس، انواع متنوعی از جعبه بسته بندی پوشاک را در طرح های ساده، خلاقانه و جذاب، به مشتریان و تولیدکنندگان در سراسر کشور ارائه می دهد. از جمله جعبه های پوشاک و لباس که در شبکه چاپ طراحی می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• جعبه لباس مانتو و ... ویژه مزون ها
• جعبه لباس عروس
• جعبه پیراهن
• جعبه جوراب
• جعبه شال و روسری
• طراحی بسته بندی پوشاک و لباس
• جعبه بسته بندی پوشاک
• چاپ بسته بندی لباس نوزاد
• چاپ بسته بندی لباس عروس
• چاپ جعبه جوراب، جعبه پیراهن، جعبه شال و روسری
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان گروه طراحی بسته بندی پوشاک و لباس، با ما در تماس باشید.
ویژگی ها
- محفاظت از محصول و نمایش محتویات جعبه
- تفکیک لباس های نبستاً مشابه با بسته بندی های مختلف
- ایجاد فضای بصری جهت ارتباط مشتری با محصول
- طراحی بر اساس سلیقه و رده سنی مشتریان
- درج اطلاعات محصول بر روی جعبه (مانند نام برند)