جعبه و بسته بندی شامل : لباس، مانتو ، شال و روسری ، مزون ، پوشاک
هنگامی که افراد از فروشگاهی خرید میکنند، چیدمان لباس، جنس ، کیفیت ، قیمت و عواملی از این دست بر خرید آنها موثر هستند. اما اگر کالایی که خریداری شده، در بستهبندی زیبا و شیک قرار داده شود، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمیماند. جعبه و بسته بندی لباس ، شال و روسری ، مانتو که دارای طراحی زیبا و مناسب باشد، انتخاب مناسبی است. شبکه چاپ انواع جعبه و بسته بندی در ابعاد، طرحها و رنگهای متنوع و متناسب با اجناس مختلف مد و لباس، شال و روسری ، مانتو و کفش را با بهترین کیفیت تولید میکند. استفاده از جعبه و بسته بندی حرفه ای در مد و لباس، فروشگاهها و مغازه های شال و روسری ، مزون مانتو و کفش و لباس کاربرد فراوانی داشته و برای بستهبندی مناسب اجناس از انواع مختلف پاکت و جعبه و بسته بندی استفاده میشود. انواع بستهبندی مد و پوشاک، لباس و شال و روسری ، مانتو و کیف و کفش به صورت مقوایی و کاغذی با استفاده از انواع متریال که شامل کاغذ کرافت، گلاسه، پشت طوسی، ایندربرد و ... در شبکه چاپ صورت میگیرد.
شما میتوانید برای هماهنگی برند خود با بستهبندی محصولات، از رنگهای مختلف و دلخواه برای چاپ لوگو و جعبه و بسته بندی استفاده کنید. تولید و چاپ جعبه و بسته بندی محصولات پوشاک و لباس بهتر است مناسب با رنگهای سازمانی و برند باشد تا یادآور هویت برند محصولات شما برای مشتریان باشد. همچنین برای زیباتر شدن و خاص شدن پاکت، جعبه و جعبه و بسته بندی امکان استفاده از چاپ طلاکوب، برجسته، یووی و ... برای چاپ لوگو و برند شما وجود دارد. همچنین شما میتوانید از انواع چاپ به رنگ دلخواه خود برای تولید جعبه و بسته بندی بهره ببرید.
استفاده از انواع جعبه و بسته بندی مناسب برای محصولات گوناگون لباس و مزون ها
جعبه و پک بسته بندی را میتوان از لحاظ ابعاد و متریال به کار رفته در آنها به انواع مختلف تقسیم بندی کرد. تقسیم بندی انواع جعبه و بسته بندی از لحاظ ابعاد به شرح زیر است:
• برای محصولات کم حجم مثل شال و روسری از پاکت و جعبه و بسته بندی بالشتی استفاده کرد .
• همچنین در لباس و محصولاتی که حجیم تر هستند مثل مانتو از جعبه و بسته بندی کیبوردی یا درب و زیره استفاده نمود .
• همچنین بسته به ارزش محصول و سلیقه خود میتوانید از متریال گوناگون برای تولید جعبه و بسته بندی استفاده کنید.برای محصولاتی که قیمت و وزن آنها کم است، مثل شال و روسری بهتر است که از متریالی استفاده شود، که قیمت تمام شده آن به صرفه باشد. کاغذ کرافت یا کاغذ گلاسه سبک در این موارد انتخاب مناسبی است.برای محصولات حجیم، (ست لباس مانتو) سنگین و با ارزش بهتر است از کاغذ ضخیم و مقاوم با گراماژ بالا مثل کاغذ گلاسه ، مقوای ایندربرد ضخیم استفاده شود.
کاربرد چاپ پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه لباس در صنعت مد و لباس
از جعبه و بسته بندی و پاکت در بسیاری از فروشگاهها و مزون ها استفاده میشود. مانند:
• بستهبندی انواع اکسسوری و شال و روسری در پاکتهای مخصوص با ابعاد مناسب برای این کالا. طراحی بسته بندی شال و روسری با این روش نشان دهنده ارزش بالای کالا بوده و آن را مناسب برای هدیه دادن میکند. این روزها استفاده از پاکت و جعبه مقوایی افزایش داشته و بسیاری از تولیدکنندگان این نوع بستهبندی را مناسب تر از پاکتهای پلاستیکی و ساده میدانند.
• در انواع لباس و پوشاک مثل پیراهن، جوراب و ... نیز میتوان از جعبه و بسته بندی خاص و یا جعبه لباس استاندارد استفاده کرد. چاپ جعبه پیراهن و طراحی جعبه جوراب را میتوان به گونهای انجام داد، که با جلب توجه افراد، منجر به بالارفتن آگاهی از برند و فروشگاه شما و نهایتا افزایش فروش بشود.
• برای بستهبندی شال و روسری ، مانتو و کفش مردانه و زنانه میتوان از پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه مقاوم و مستحکم که در چاپ آن طرحهای زیبا و خاص به کار برده شده، استفاده کرد. به این ترتیب از کالا محافظت شده و حمل آن آسان تر میگردد.
مزیت استفاده از بستهبندی شیک در صنعت مد و پوشاک (لباس) چیست؟
صنعت مد و پوشاک شامل : لباس ، مانتو و کفش بر مبنای زیبایی، جلب توجه و شیک و خاص بودن بنا شده است. بنابراین لازم است که بستهبندی محصولات نیز از جذابیت کافی برخوردار باشد. طبیعی است که استفاده از انواع جعبه و پاکت که متناسب با نوع کالا طراحی شده، برای افراد جذابیت بصری داشته و اعتماد آنان را به فروشگاه شما جلب میکند.
این روزها رقابت در صنعت مد و لباس به شدت بالا رفته و فعالان در این حوزه تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان بیشتر متمرکز کردهاند. قرار دادن کالا در پاکت یا جعبه و بسته بندی زیبا و شیک بر ذهنیت افراد از جنس و کالای عرضه شده، بسیار موثر است. به همین دلیل امروزه فروشگاههای لباس و لباس، سعی میکنند، از پاکت و جعبه و بسته بندی اختصصاصی خود، با طراحیهای خاص استفاده کرده و از آن به عنوان ابزاری برای جلب رضایت مشتریان و همچنین بازاریابی بهره ببرند. علاوه بر مزایای ذکر شده، بستهبندی با کیفیت و جعبه ، بسته بندی مقاوم، حمل کالا را آسان تر کرده و از کالایی که درون آن قرار گرفته بهتر محافظت میکند.
تولید انواع جعبه، پاکت و جعبه و بسته بندی مخصوص انواع لباس در شبکه چاپ
شبکه چاپ پک طراحی و چاپ انواع جعبه و بسته بندی و بستهبندی جهت استفاده در فروشگاههای لباس، پوشاک ، مانتو ، مزون ها ، تولید کنندگان شال و روسری ، کیف و کفش را میپذیرد. شبکه چاپ با 50 سال تجربه موفق در صنعت چاپ و همکاری با برندهای معتبر تولید محصولات چاپی با بالاترین کیفیت و قیمت را تضمین میکند. چاپ و طراحی بسته بندی لباس توسط کارشناسان زبده در شبکه چاپ صورت میگیرد. برای اطلاع از انواع محصولات و تعرفه ارائه خدمات طراحی و چاپ با ما تماس بگیرید.
چرا چاپ جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک مهم است؟
چاپ جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک کیف و کفش نه اتلاف هزینه، که یک سرمایهگذاری بلندمدت برای برند محسوب میشود. پوشاک از آن دست اقلامی است که همواره مردم از خرید آن استقبال میکنند. با توجه به این موضوع، آمار تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شال و روسری روزبهروز در حال افزایش است. بستهبندیها فرصتی عالی است که مشتری ترغیب به خرید از پوشاک برند مزون شما در میان انبوهی از لباسهای دیگر شود. اگر جعبهها توسط افراد متخصص در حوزه چاپ تولید شود؛ در منحصربهفردشدن برند تاثیر زیادی خواهد داشت.
چرا چاپ جعبه پوشاک باید در اولویت قرار بگیرد؟
امروزه فروش پوشاک از شکل سنتی خود خارج شده است. با گذشت زمان، برندهای مختلفی در این حوزه مطرح شدهاند و کسبوکارهای کوچکی نیز در حال افزایش است. در این بازار پررقابت، باید مدام بتوانید ارزشهای افزودهای را ایجاد کنید تا در میان رقبای خود، شاخص شوید. چاپ جعبه و بسته بندی کیف و کفش شال و روسری مزیتی مهم است که باید به برند خود تزریق کنید. این جعبهها باعث تقویت هویت برند شما نزد مردم نیز خواهد شد. از دیگر دلایل مهم در چاپ جعبههای پوشاک و لباس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• تشخیص کالای شما را برای مشتریان آسان خواهد کرد؛
• اعتماد مشتری به برند جلب خواهد شد؛
• خریدار دوباره به مزون شما مراجعه میکند؛
• ظاهر جذاب جعبه، رضایت مشتری از خرید را افزایش خواهد داد؛
• فروشندگان پوشاک، برند شما را بیشتر در ویترین قرار میدهند؛
• جعبهها نشان از تعهد کاری شما در قبال مشتری است؛
• یک بستهبندی زیبا به منزله قدردانی شما از خرید مشتری است؛
• بستهبندی باعث تعامل مشتری با برند خواهد شد.
مزایا بستهبندی پوشاک
بستهبندی پوشاک فرصتهای ویژهای را برای مزون فراهم خواهد کرد. جعبهها ابتدا باعث شناخت برند میشوند، سپس اعتماد و علاقه مردم را به سمت خود جذب میکنند. این امر باعث ایجاد یک اشتیاق درونی در ذهن مشتریهای بالقوه خواهد شد که منجر به خرید از برند میشود. بزرگترین هدف هر کسبوکاری افزایش فروش و توسعه برند خود است. چاپ جعبههای بستهبندی میتواند به سهم خود شما را در رسیدن به این هدف یاری کند. از دیگر مزایا جعبههای لباس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• برند در مسیر شناخته شدن قرار میگیرد
آشنایی مشتریان با برند، یکی از بلندترین گامهایی است که باید برداشته شود. اگر مشتری با مزون یا فروشگاه شما آشنا نباشد، کسبوکار شما نمیتواند رشد کند. آگاهی و شناخت از برند، رفتهرفته باعث افزایش اعتماد مشتری نسبت به کسبوکار شما خواهد شد. بدون شک بستهبندی پوشاک یکی از ابزارهای مهم برای برندآگاهی است. از طریق جعبهها، نام برند شما در میان انبوهی از رقبا شناسایی میشود. از آنجا که روی بستهبندی مشخصات برند درج میشود، به مرور زمان نام تجاری در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد.
• بستهبندیها یک محافظ پرقدرت هستند
لباسها بسیار ظریف و مستعد پارگی و نخکش شدن هستند. بسیار مهم است که این اقلام در طول حملونقل، بدون آسیب بهدست مشتری برسند. جعبههای پوشاک از مواد ضخیم و مقاومی ساخته شدهاند که لباسها را کاملا سالم به مشتری تحویل خواهند داد. همچنین بسیاری از بستهبندیها ضد خش و ضد آب هستند. یکی از مهمترین ویژگیهای بستهبندیها، عدم دستکاری آنها است. این امر باعث کاهش میزان تقلب و افزایش اعتماد مشتری به مزون خواهد شد.
• جعبهگشایی یک تجربه بینظیر برای مشتری است
بدون شک یکی از مهمترین اهداف شما، گسترش پایگاه مشتریان آنلاین در سطح کشور است. شما میتوانید از بستهبندی پوشاک بهعنوان یک استراتژی برای افزایش بازار فروش خود استفاده کنید. وقتی مشتری پول زیادی بابت خرید از شما پرداخت میکند، حق دارد سفارش خود را در بستهبندیهای اختصاصی و زیبا دریافت کند. اولین مواجه مشتری آنلاین با برند شما، جعبه بستهبندی است. او باید با دیدن جعبه و بازکردن آن هیجانزده شود و احساس خوبی از برند در مشتری شکل بگیرد. اشتراک تجربه جعبهگشایی در فضای مجازی با دیگران، یک عامل مهم در مطرحشدن برند شما خواهد بود.
• نام تجاری خود را با بستهبندیها تبلیغ کنید
حدس میزنیم پساز سفارش و خرید جعبه، بهدنبال راهی برای تبلیغ پوشاک خود به همراه بستهبندی آن خواهید بود. خبر خوب اینکه جعبههای بستهبندی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی نیز بهشمار میروند. رشد فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نیز به کمک شما آمدهاند تا از این طریق بیشاز گذشته شناختهشده شوید. یک بستهبندی جذاب در شبکههای اجتماعی قرار میگیرد و مردم آن را برای یکدیگر میفرستند. این امر یک فرصت تبلیغات و بازاریابی عالی را برای برند شما ایجاد خواهد کرد.
• لذت هدیهدادن با جعبههای اختصاصی
هدایا نشاندهنده عشق و احترام ما نسبت به دیگران است. به همین دلیل چیزی که به دیگران هدیه میدهیم باید از همه نظر زیبا و خاص باشد. یک بستهبندی کامل و خیرهکننده میتواند هدیه را شگفتانگیزتر کند. جعبههایی با ظاهری باکیفیت، خاص و البته مقاوم مردم را ترغیب میکند که محصولات شما را به دیگران هدیه دهند. این امر، یک حس بسیار خوب را در دیگران ایجاد میکند و مردم را مشتاق به خرید پوشاک برند شما خواهد کرد.
سوالهایی که قبل از طراحی جعبه باید بپرسید
جعبه و بستهبندیهای لباس، بخشی از فرآیند بازاریابی و جذب مشتری محسوب میشود. اگر قصد دارید میل مشتری بالقوه را به خرید تقویت کنید؛ باید در طراحی جعبه نهایت خلاقیت را به خرج دهید. قبل از طراحی و چاپ جعبه ابتدا بهتر است فهرستی از سوالات را برای خود مطرح کنید. هر یک از این سوالها میتواند به شما در طراحی یک جعبه اختصاصی و استاندارد کمک کند. در ادامه به چندین سوال رایج در چاپ جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک اشاره میکنیم:
• آیا از مخاطب هدف خود شناخت دارید؟
اولین گام در چاپ جعبه و بسته بندی ، شناخت مخاطب هدف است. باید مشخص کنید خریدار محصولات شما از بین مردان هستند یا زنان و کودکان. همچنین پوشاک شما شامل چه ردههای سنی میشود. لباسها مناسب افراد سایز بزرگ است یا پاسخگوی سایزهای مختلف است. اطلاع از هر یک از این سوالات میتواند به شما در طراحی یک جعبه کاملا اختصاصی و خاص کمک کند. همچنین پاسخ این سوالات عامل مهمی در افزایش خلاقیت تیم طراحی خواهد بود.
• آیا بستهبندی احساس خوبی به مشتری منتقل میکند؟
طراحی جعبهها باید بهگونهای باشد که در اولین لحظهای که در دست مشتری قرار میگیرد، احساس خوبی را به او منتقل کند. برای تحقق این امر، میتوانید از رنگهای سازمانی و خاص استفاده کنید. درج یک شعار کوتاه و صمیمانه روی جعبه میتواند در شکلگیری قضاوت مثبت مشتری نسبت به برند، موفق عمل کند. یک بستهبندی زیبا و خاص، به مشتری القا میکند که بهترین محصول را خریده است. ایجاد این احساس خوب، میتواند مشتری را به خرید دوباره از برند ترغیب کند.
• آیا بستهبندی برند را معرفی میکند؟
فرآیند برندسازی با جعبهای زیبا و خاص که هیچ نام و نشانی از برند روی آن وجود ندارد، با شکست مواجه خواهد شد. هنگام چاپ و طراحی جعبههای بستهبندی لباس، درج مشخصات مهم برند، بسیار ضروری و لازم است. این اطلاعات مشتری را مطمئن میکند که پوشاک خود را از برندی معتبر و حرفهای خریده است. از طرفی نیز باعث سهولت در شناسایی برند نزد مردم خواهد شد. روی جعبه نام برند، لوگو و راههای ارتباطی لازم را درج کنید. با این کار هم هویت برند خود را تایید میکنید و هم بهنوعی یک ابزار بازاریابی قدرتمند ایجاد خواهید کرد.
• آیا بستهبندی بهراحتی باز میشود؟
امروزه مشتریها حوصله و وقت اضافه برای بازکردن جعبههایی با طراحیهای پیچیده ندارند. طراحی بستهبندی باید بهگونهای باشد که باز کردن جعبه برای مشتری دستوپاگیر و وقتگیر نباشد. جعبهها در عین محافظت کامل از محصول نباید آنقدر پیچیده پلمپ شوند که مشتری از بازکردن آن کلافه شود. این امر موجب عصبانیشدن مشتری خواهد شد. همچنین میتوانید راههای خلاقانهای را برای بازکردن جعبهها ایجاد کنید. پوشاک را بهگونهای بستهبندی کنید که اگر مشتری مجبور شد با وسیلهای تیز جعبه را باز کند، لباس آسیبی نبیند.
• آیا پوشاک سالم به مقصد میرسد؟
یکی از مهمترین اهداف طراحی جعبه پوشاک، محافظت کامل از لباسها است. اگر کسبوکار شما بهصورت آنلاین نیز در حال فعالیت است؛ اهمیت این موضوع برای شما بیشتر خواهد شد. جعبهها باید از پوشاک در برابر آسیبهایی مانند رطوبت، پارگی و... مراقبت کنند. تصور کنید محصولی که مشتری با ذوق از شما خریداری کرده است، آسیبدیده به دست او برسد. این مسئله هم تاثیر منفی در وجهه برند شما خواهد داشت و هم مجبورید هزینه زیادی را برای جبران خسارت پرداخت کنید. یک جعبه مستحکم و مقاوم، شما را از تله این دردسرها نجات میدهد.
• آیا بستهبندی سبک و قابل حمل است؟
یک بستهبندی سبک و قابل حمل هم در خرید حضوری و هم در خرید آنلاین، اثرات مثبت خود را دارد. وقتی مشتری به مزون یا فروشگاه مراجعه میکند، پساز خرید از شما ممکن است به محیطهای دیگری نیز سر بزند. اگر جعبه سبک و قابل حمل باشد، مشتری زحمتی از بابت حمل خریدهای خود نخواهد داشت. در سفارشهای آنلاین نیز، جعبهها باید بهگونهای باشند که حمل آن برای کارمندان پست آسان و راحت باشد. همچنین جعبه باید آنچنان مقاوم باشد که در حین جابهجایی، آسیبی به آن وارد نشود.
جنس مقوای بستهبندی لباس
یکی از مراحل مهم چاپ جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک، انتخاب یک مقوای مرغوب است. جعبهها باید در عین حفظ زیبایی از محصول نیز محافظت کنند. پوشاک باید در برابر رطوبتهای آبوهوایی حفظ شوند و احتمال آسیبدیدن و پارگی آن کاهش یابد. همچنین بسیاری از لباسها از جمله کت و شلوار و لباسهای مجلسی نباید فرم اولیه خود را درون جعبه از دست دهند. همه این عوامل از اهمیت انتخاب یک جنس مناسب برای چاپ جعبه خبر میدهد. در صنعت بستهبندی پوشاک اغلب از مقواهای زیر استفاده میشود:
• مقوای ایندربرد
ایندربرد مقوایی است که در عین زیباییبخشی به بستهبندی، از محصول نیز بهخوبی محافظت میکند. اگر دوست دارید پوشاک شما در یک بستهبندی بهداشتی بهدست مشتری برسد، مقوای ایندربرد را میتوانید انتخاب کنید. این مقوا را میتوان با ضخامت کم یا بالا سفارش داد. دقت کنید که هر چه ضخامت مقوای ایندربرد بالا باشد، کیفیت و مقاومت آن نیز افزایش خواهد یافت. یکی از مهمترین مزیتهای این مقوا، کیفیت بالای چاپ نوشتهها و گرافیک است. این امر باعث میشود که بستهبندی از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار شود.
• مقوای کرافت
مقوای کرافت یک مقوای ایدهآل برای بستهبندی است که به جعبهای محکم و سخت تبدیل خواهد شد. از آنجا که مقوای کرافت بهسختی پاره میشود، استفاده از آن در صنعت بستهبندی پوشاک رواج زیادی دارد. مقوای کرافت یک گزینه بسیار محبوب برای کسانی است که به پایداری محیطزیست اهمیت میدهند. بسیاری از مواد تشکیلدهنده این مقوا سازگار با محیط زیست است و باعث تولید زباله نخواهد شد. این یک فرصت عالی است تا توجه دغدغهمندان محیط زیست را نیز به مزون خود جلب کنید.
• مقوای گلاسه
مقوای گلاسه یک ظاهر جذاب و فانتزی را به بستهبندیهای شما ارائه میدهد. مقوای گلاسه براق، ظاهری درخشان و چشمنواز را به محصولات شما هدیه میبخشد. خوشبختانه این مقوا نیز از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. درج نوشته و بهخصوص چاپ تصویر روی مقوا گلاسه براق، کیفیت و وضوح بسیار زیادی پیدا میکند. استفاده از گلاسه مات در صنعت بستهبندی پوشاک نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. مقوا گلاسه مات، براق نیست اما کیفیت چاپ بالایی دارد. البته در مقایسه با گلاسه براق، تصاویر از وضوح کمتری برخوردارند.
• مقوای پشت طوسی
مقوای پشت طوسی نیز یک مقوای سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است. مقوای پشت طوسی در عین مقاومت از انعطافپذیری زیادی نیز برخوردار است. این مقوا را میتوانید بهراحتی تا بزنید و به آن شکل دهید. اگر دوست دارید بستهبندیهای شما سبک باشد، مقوای پشت طوسی این خواسته شما را برآورده خواهد کرد. همچنین این مقوا از قابلیت چاپ بالایی برخوردار است و جوهر بهخوبی روی آن جذب میشود.
با بستهبندی شبکه چاپ، در صنعت پوشاک متمایز شوید
هنگامی که میخواهید میل شخصی فردی را برای خرید پوشاک تقویت کنید باید ویژگیهای جذاب و خاصی را به او ارائه دهید. یکی از این ویژگیهای خاص، چاپ جعبه پوشاک است. شما در این مطلب با مزایا و علت چاپ جعبه و بسته بندی لباس و پوشاک آشنا شدید. همچنین سوالات مهمی را بیان کردیم تا پاسخ آنها در طراحی جعبه به شما کمک کند. در انتها نیز از رایجترین مقواهایی که برای ساخت جعبه لباس استفاده میشوند، اشاره کردیم.
چاپ جعبه پوشاک علاوهبر اینکه به تخصص، تعهد و مهارت لازم احتیاج دارد، خلاقیت نیز باید چاشنی آن شود. خوشبختانه تیم ما در شبکه چاپ از تمام این ویژگیها برخوردار است. تمام این موارد باعث شده است که شبکه چاپ بتواند بیشاز پنجاه سال در صنعت چاپ، موفقیتآمیز عمل کند. سفارشهای خود را میتوانید بهصورت حضوری و آنلاین ثبت کنید و سپس روی فرآیند تولید نظارت داشته باشید. اگر برای پوشاک خود بهدنبال بستهبندیهای شاخص و باکیفیت هستید؛ به سایت شبکه چاپ مراجعه کنید.