طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی



طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی


نکات مهم درباره طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی

 

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها برای بهبود عملکرد خود به استفاده از هوش مصنوعی متوسل شده‌اند. این ابزارهای طراحی راه‌حل‌هایی نوآورانه برای ایجاد بسته‌بندی‌های چشم‌نواز به شما ارائه می‌دهند. طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی همانند قدم‌گذاشتن در مسیر توسعه برند است.  اگر تخصص و خلاقیت طراح با ابزارهای هوش مصنوعی ترکیب شود طرح‌هایی شگفت‌انگیز خلق خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این فناوری بسیاری کاربردی، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

هوش مصنوعی؛ منبع عظیمی از اطلاعات

بدون شک اخبار مربوط به استفاده از هوش مصنوعی(artificial intelligence) در صنایع مختلف جهان به گوش شما نیز رسیده است. AI یک فناوری مدرن بوده که با شبیه‌سازی هوش انسانی جهان را متحول کرده است. اگرچه که هوش مصنوعی جای خلاقیت انسانی را نمی‌گیرد اما به توسعه کسب‌وکارها کمک بسیار زیادی می‌کند. AI با داده‌های بی‌شماری سروکار دارد که به سازماندهی و طبقه‌بندی آن‌ها مشغول است. با استفاده از این اطلاعات هوش مصنوعی می‌تواند بهترین نتایج را به شما ارائه دهد.

 

راه را برای هوش مصنوعی باز کنید

کار هوش مصنوعی تنها در پردازش اطلاعات خلاصه نمی‌شود. این ابزار نه‌تنها داده‌ها را طبقه‌بندی می‌کند بلکه همبستگی اطلاعات را نیز تشخیص می‌دهد. تمام این موارد در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. هوش مصنوعی به انبوهی از اطلاعات دسترسی دارد که انسان قادر به ذخیره آن در حافظه خود نخواهد بود. این ابزار به کمک بشر آمده تا کسب‌وکار و زندگی افراد را بهبود ببخشد. همچنین از تلف‌شدن وقت گران‌بهای شما نیز جلوگیری کند.

 

پیوندی محکم میان هوش مصنوعی و صنایع بسته‌بندی کالا

یکی از حوزه‌هایی که دست دوستی خود را به سمت هوش مصنوعی دراز کرده صنعت طراحی جعبه و بسته‌بندی است. با استفاده از AI نمونه‌های اولیه بسته‌بندی را می‌توان به‌سرعت ایجاد کرد. همچنین به شما امکان ویرایش و تغییر آن‌ها را نیز خواهد داد. هوش مصنوعی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا خلاقیت خود را با اطلاعات درون آن ادغام کنید. این موضوع باعث می‌شود که طرح نهایی شما حرفه‌ای و جذاب‌تر به‌نظر برسد. همچنین به افزایش فروش محصولات شما نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

10 ابزار بی‌نظیر برای طراحی بسته‌بندی با هوش مصنوعی

خوشبختانه با گذر زمان و پیشرفت این فناوری، برنامه‌های زیادی برای طراحی بسته‌بندی ایجاد شده است. هر یک از این برنامه‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلف است. در مجموع AI گزینه‌های بسیار زیادی را به شما ارائه می‌دهد تا طرح نهایی خود را با خلاقیت و هوش خود تکمیل کنید. در این بخش می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا کنیم. با استفاده از آن‌ها ایده‌های خام خود را به طرح‌هایی شگفت‌انگیز تبدیل خواهید کرد.

 

  1. Boxshot

یک نرم‌افزار تخصصی برای طراحی جعبه‌های بسته‌بندی است. این برنامه دارای طیف وسیعی از قالب‌های آماده است. شما می‌توانید سایز، رنگ‌بندی و سایر ویژگی‌های آن را تغییر دهید. همچنین اگر به اشکال بیشتری احتیاج پیدا کردید  آن را در باکس شات طراحی کنید. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز نرم‌افزار این است که امکان 3بعدی‌کردن طرح نهایی را برای شما فراهم می‌کند.

 

  1. Esko Studio

این نرم‌افزار با سه‌بعدی‌کردن طرح نهایی به شما اجازه می‌دهد تا محصول را قبل از تولید مشاهده کنید. Esko Studio یکی از ابزارهای عالی برای طراحی بسته‌بندی به‌شمار می‌رود. همچنین پیش‌نمایش بسیار واضحی از خروجی کار در اختیار شما قرار خواهد داد. برای استفاده از آن باید بر دانش طراحی بسته‌بندی مسلط باشید. هزینه این برنامه برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه محدود چندان مناسب نخواهد بود. شما می‌توانید با یک تیم طراحی اختصاصی روی این برنامه کار کنید.

 

  1. Midjourney

این برنامه یک ابزار قدرتمند برای تولید بسته‌بندی‌هایی خلاقانه است. البته Midjourney پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد که باید بر آن‌ها مسلط باشید. شما می‌توانید دستورات خود را به‌صورت متنی وارد برنامه کنید. سپس تصاویر نهایی براساس متن ورودی شما طراحی خواهند شد. این برنامه به شما کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن طرح دلخواه خود را تحویل بگیرید. همچنین قالب‌های از پیش طراحی‌شده نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد تا الهام‌بخش کارتان باشند.

 

  1. Fotor

پلتفرمی کاربرپسند است که در عرض چندثانیه بسته‌بندی‌هایی نوآورانه را به شما ارائه می‌دهد. کافی است ایده خود را با این نرم‌افزار درمیان بگذارید تا Fotor دست‌به‌کار شده و خروجی نهایی را تحویل دهد.  استفاده از آن یک راه عالی برای توسعه بسته‌بندی‌های برند محسوب می‌شود. از این برنامه به‌صورت رایگان نیز می‌توانید استفاده کنید. اما برای دریافت خدمات حرفه‌ای‌تر باید نسخه Fotor Pro و Fotor Pro  را خریداری کنید.

 

  1. Canva

نمی‌شود از ابزارهای هوش مصنوعی صحبت کنیم اما حرفی از Canva به میان نیاید. این برنامه تعدادی از ابزارهای هوش مصنوعی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. آن‌ها قابلیت تبدیل متن به تصویر و ویدیو را دارند. در این برنامه شما با حجم انبوهی از قالب‌های آماده روبه‌رو می‌شوید. همچنین امکان طراحی اختصاصی بسته‌بندی نیز برای شما وجود دارد. با استفاده از آن می‌توانید تصاویر را ویرایش، پالت رنگی را تنظیم و حتی از تصاویر روی دسکتاپ خود استفاده کنید.

 

  1. Adobe Express Generative AI

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا ایده‌های خود را به تصاویری باکیفیت و کاربردی تبدیل کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از قالب‌های اختصاصی آن نیز استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌ها از این برنامه برای طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. پالت‌های رنگی و فونت‌های متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید خروجی اختصاصی خود را دریافت کنید. ادوبی طرح شما را در کمترین زمان و با کیفیتی عالی به شما ارائه خواهد کرد.

 

  1. Pebblely

ایده و دستور از شما طراحی دقیق و اختصاصی از برنامه Pebblely. کافی است تصویر دلخواه خود را درون این برنامه قرار دهید. با بهبود کیفیت آن، تصویر آماده تغییرات لازم خواهد شد. شما می‌توانید رنگ، تایپوگرافی طرح و ابعاد بسته‌بندی را نیز تغییر دهید تا بهترین جعبه‌ها طراحی شود. این برنامه در هر ماه 40 عکس رایگان در اختیار شما قرار می‌هد تا الهام‌بخش شما در طراحی باشند.‌‌

 

  1. Flair

با استفاده از این برنامه می‌توانید از صفر تا صد طراحی بسته‌بندی را خود شما انجام دهید. البته این ابزار قالب‌ها و سبک‌های از پیش طراحی‌شده نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. قالب‌ها به‌راحتی قابل ویرایش بوده و می‌توانید تغییرات کوچک و بزرگی روی آن‌ها اعمال کنید. Flair یک بستر عالی برای ایجاد بسته‌بندی‌های اختصاصی خواهد بود. شما می‌توانید رنگ‌ها، تایپوگرافی و طرح‌ها را تغییر دهید و ویرایش کنید. برنامه‌های آموزشی موجود در سایت به شما کمک می‌کند تا چگونگی کارکردن با نرم‌افزار را یاد بگیرید.

 

  1. Dalle E

این برنامه نسخه‌ای از GPT  بوده که برای طراحی بسته‌بندی محصول گزینه بسیار مناسبی است. این نرم‌افزار فرصتی ویژه را برای شما فراهم می‌کند تا تصاویر اختصاصی خود را تولید کنید. یا طرح‌های از پیش موجود را در برنامه به‌روزرسانی و ویرایش کنید. استفاده از آن برای کاربران آسان است و نیازمند دانش خاصی نخواهد داشت. همچنین این برنامه می‌تواند تصاویر از پیش طراحی‌شده را تحویل بگیرد و تغییراتی را روی آن‌ها اعمال کند. Dalle E پس از دریافت دستور داده‌های خود را با اطلاعات دریافتی ترکیب می‌کند تا بهترین طرح‌ها به شما ارائه شود.

 

  1. Microsoft Designer

سرعت در ارائه طرح نهایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است. ایده‌های اولیه خود را به این نرم‌افزار بسپارید تا شما را وارد دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی کند. با استفاده از این ابزار خروجی نهایی با کیفیت عالی و زیبایی منحصربه‌فرد در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با Microsoft Designer امکان طراحی اختصاصی بسته‌بندی نیز وجود دارد. شما می‌توانید طرح، رنگ و فرم بسته‌بندی را بنا به دلخواه خود تغییر دهید.




هوش مصنوعی چگونه به رشد برند کمک می‌کند؟

طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی تحولی بزرگ در این حوزه به‌وجود آورده است. AI به متخصصان طراحی بسته‌بندی کمک می‌کند که در طول کار با این ابزار انتخاب‌هایی آگاهانه و خلاقانه داشته باشند. همچنین قدرت تصمیم‌گیری سریع را درون شما تقویت خواهد کرد. هوش مصنوعی می‌تواند سبب افزایش کیفیت بسته‌بندی‌های اختصاصی برند نیز شود. در ادامه شما را با مهم‌ترین مزایای استفاده از AI برای طراحی بسته‌بندی آشنا می‌کنیم.

 

·       در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند

خوشبختانه به‌لطف هوش مصنوعی طراحی جعبه و بسته‌بندی وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. در گذشته جمع‌آوری اطلاعات و سازماندهی آن‌ها فرآیندی وقت‌گیر و طولانی بود. حالا کافی است پشت سیستم خود بنشینید و در کمترین زمان با بیشترین اطلاعات کار کنید. این مزیت باعث می‌شود که بتوانید مدل‌های مختلف را امتحان و حتی آن‌ها را ویرایش کنید. در نتیجه بهترین خروجی از آن شما خواهد شد. صرفه‌جویی در وقت به شما این فرصت را می‌دهد تا تمام ابعاد بسته‌بندی را با آزمون و خطا و مطابق با استانداردها طراحی کنید.

 

·       به‌ راحتی قابل استفاده است

کار با هوش مصنوعی مستلزم قرار گرفتن در یک محیط خاص نیست. برای استفاده از آن تنها احتیاج به سیستم، لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند دارید. در هر مکان و موقعیتی که هستید کافی است به اینترنت متصل شوید و کار خود را انجام دهید. در محیط کار، اتاق شخصی، مترو و حتی  دورهمی‌ها می‌توانید به ابزارهای AI دسترسی داشته باشید و با آن‌ها کار کنید. این موضوع باز هم به صرفه‌جویی در وقت کمک بسیار زیادی می‌کند. از طرفی ایده‌های خلاقانه‌ای که در ذهن شما جرقه می‌زند به‌سرعت می‌توانند در هوش مصنوعی اعمال شوند.

 

·       با تغییرات روز همراه می‌شود

هوش مصنوعی مدام خود را به‌روزسانی کرده تا با داده‌های جدید سازگار شود. همچنین به حجم وسیعی از اطلاعات مربوط به نیازهای برند و مشتری دسترسی پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که AI با تغییرات روز همگام باشد. در نتیجه به شما کمک می‌کند که بسته‌بندی‌هایی مخاطب‌پسند و متناسب با نیاز روز را طراحی کنید. این موضوع همچنین سبب تمایز بسته‌بندی‌های کسب‌وکار شما از برندهای رقیب خواهد شد.

 

·       بسته‌بندی‌هایی اختصاصی طراحی می‌کند

هنگام طراحی بسته‌بندی با هوش مصنوعی امکان کنترل یا تغییر جزییات جعبه‌ها وجود دارد. سایز، رنگ، فرم، ابعاد و طرح‌های روی آن با استفاده از هوش مصنوعی تغییر خواهند کرد. این به شما کمک می‌کند که طرح نهایی مطابق با استاندارد و نیاز برند طراحی شود. همچنین امکان طراحی اختصاصی بسته‌بندی را برای شما فراهم خواهد کرد. این مزیت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محصولات خود را در جعبه‌هایی منحصربه‌فرد قرار دهند.

 

·       هزینه‌های جاری شرکت را کاهش می‌دهد

در گذشته افراد زیادی درگیر جمع‌آوری اطلاعات و طراحی بسته‌بندی می‌شدند. این امر سبب افزایش هزینه‌های جاری برند می‌شد. حال با ورود هوش مصنوعی هزینه‌های کسب‌وکار کاهش پیدا می‌کند. همچنین شرکت می‌تواند نیروهای انسانی خود را در حوزه‌های دیگری به‌کار بگیرد تا برای برند سودآور باشند. AI در کمترین زمان طرح‌های خاصی را به شما ارائه می‌دهد که به شاخص‌شدن برند و جذب مشتری منجر می‌شود.

 

·       مشکلات احتمالی را رفع می‌کند

هوش مصنوعی بخشی از مشکلات کاری شما را رفع خواهد کرد. برای مثال با استفاده از این ابزار می‌توانید مشکلات بالقوه بسته‌بندی‌های خود را شناسایی و رفع کنید. ممکن است بخشی از جعبه‌ها معیوب و غیر استاندارد طراحی شوند. فرض کنید پس از چاپ بسته‌بندی شما از این مشکل اطلاع خواهید یافت. از آن بدتر ممکن است به‌وسیله مشتری از این ایرادات آگاه شوید. با هوش مصنوعی امکان بررسی دقیق خروجی فراهم خواهد شد. به همین از آسیب‌ها و ضررهای مالی احتمالی به‌راحتی جلوگیری می‌شود.

 

·       مخاطب هدف را شناسایی می‌کند

دسترسی هوش مصنوعی به حجم وسیعی از داده‌ها باعث می‌شود که مخاطب هدف برند را بشناسد. با تجزیه و تحلیل اطلاعات سعی می‌کند که به نیازهای آن پاسخ دهد. همچنین این موضوع باعث می‌شود که شما را به سمت طراحی جعبه‌هایی مخاطب‌پسند هدایت کند. AI به طراحان کمک می‌کند تا به‌جای تکیه‌کردن بر شهود، نیازهای مشتری را از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها بشناسند. درک نیاز مشتری کمک می‌کند که جعبه‌هایی را طراحی کنید تا در همان نگاه اول مصرف‌کننده را جذب برند کند.

 

طراحی پکیجینگ با هوش مصنوعی در شبکه چاپ

ممکن است در نگاه اول طراحی جعبه با هوش مصنوعی کار ساده‌ای به‌نظر برسد. با این وجود اگر از یک مجموعه حرفه‌ای و خلاق کمک بگیرید کار شما آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد شد. شبکه چاپ در کنار شما است تا بهترین طرح‌ها را به شما ارائه دهد. ما در طول طراحی جعبه و بسته بندی پکیجینگ با هوش مصنوعی و سپس چاپ آن شما را همراهی خواهیم کرد. همچنین امکان نظارت شما بر چاپ این جعبه‌ها وجود دارد. با مراجعه به بخش تماس با ما می‌توانید مشورت‌های لازم را دریافت سپس سفارش خود را ثبت کنید.

 


2024-06-15 12:03:26  

طراحی_جعبه/ چاپ_جعبه/ پکیجینگ

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک ۱۸، واحد۴

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک ۱۷۴

تلفن : ۷۱۳۳۳۳۴۴-۰۲۱ ( ۳۰ خط ویژه )
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com